فتنه‌ها و حوادث، انقلاب را قوی‌تر می‌کند
کد خبر: 4167641
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
امام جمعه کرمان:

فتنه‌ها و حوادث، انقلاب را قوی‌تر می‌کند

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه قیام ۱۷ شهریور نشان داد که اقدامات قهرآمیز حرکت انقلاب را قوی‌تر می‌کند، گفت: انقلاب روز به روز قدرتمندتر شده و هر خونی که بر زمین ریخت جریان انقلاب را قوی‌تر کرد و جریان انقلاب هیچ‌گاه ضعیف نشد.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز، ۱۸ شهریورماه در «یادواره شهدای قیام ۱۷ شهریورماه» که در اداره‌کل آموزش و پرورش کرمان برگزار شد، با بیان اینکه نقش شهدای این قیام در پیروزی انقلاب اسلامی بسیار تأثیرگذار بود، گفت: انسان در جایگاهی قرار دارد که اگر قدر و منزلت خود را بداند می‌تواند انسان‌های دیگر و در زمان دیگر را تحت تأثیر قرار دهد.

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) در خصوص جایگاه انسان، افزود: جایگاه انسانیت می‌تواند ترسیم کننده صراط مستقیمی باشد که در نمازها از خداوند می‌خواهیم. طبق این روایت انسان تربیت شده، وظیفه‌شناس، انسان بصیر و آگاه، خود راه مستقیم است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه بالای هر خیری، یک خیر بالاتر وجود دارد، ادامه داد: براساس روایات معصوم(ع) یک کار خیر وجود دارد که بالاتر از آن نیست و آن این است که انسان مسیر را درست انتخاب کرده، در آن گام بگذارد، تمام هستی خود را در آن راه فدا کند و شهید شود.

وی تصریح کرد: شهدا حجت را تمام کرده، منشأ هر خیری هستند و در هر زمان می‌توانند انسان را به راه راست هدایت کنند. شهدا جایگاه بسیار والایی دارند زیرا نقشی در جامعه با فدا کردن خود ایفا می‌کنند که این نقش در هیچ خیری قابل تصور نیست.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی افزود: اگر مروری بر حرکت تاریخ‌ساز انقلاب داشته باشیم متوجه می‌شویم انقلاب روز به روز قدرتمندتر شده و هر خونی که بر زمین ریخت جریان انقلاب را قوی‌تر کرد و جریان انقلاب هیچ‌گاه ضعیف نشد.

وی با بیان اینکه ۱۷ شهریور چند مسئله را تعیین تکلیف کرد، افزود: در بین کسانی که خود را هوادار انقلاب می‌دانستند برخی مانند امام(ره) فکر نمی‌کردند و به‌دنبال اصلاحات و اتمام اعتراضات بودند. گروهی نیز طرفدار رژیم بودند که اعتقاد به حرکت قهرآمیز برای خاموش کردن اعتراضات داشتند.

امام جمعه کرمان اظهار کرد: تحلیل خارجی‌ها در جریانات انقلاب، مدارای حکومت با مردم و تمام شدن مسالمت‌آمیز اعتراضات بود لذا بر مدیریت این جریانات تأکید داشتند اما ۱۷ شهریورماه ۱۳۵۷ تمام این دیدگاه‌ها و تحلیل‌ها را به بن‌بست رساند. پس از این واقعه تمام جریانات انقلاب یک صدا شدند و به اذعان طرفداران رژیم، آخرین میخ‌ها بر تابوت حکومت زده شد.

وی با بیان اینکه قیام ۱۷ شهریور نشان داد که اقدامات قهرآمیز حرکت انقلاب را قوی‌تر می‌کند، افزود: خارجی‌ها از این روز به‌دنبال طراحی پس از انقلاب بودند تا با نفوذ در انقلاب آن را شکست دهند لذا حمایت خود را از رژیم برداشتند. ۱۷ شهریور برگ زرینی برای پیروزی انقلاب بود و بانی بسیاری از رویدادهایی شد که جریان انقلاب را پیش برد مانند واقعه مسجد جامع کرمان که در چهلم شهدای ۱۷ شهریورماه رخ داد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی بیان کرد: هر حادثه‌ای که به نفع انقلاب صورت گرفت پله‌ای شد برای رویدادهای بعدی؛ پس از پیروزی انقلاب نیز حوادثی رخ داد که هر حادثه انقلاب را قوی‌تر کرد. زمانی‌ که فتنه‌ها شکل می‌گیرد بسیاری از افراد و خواص ممکن است بترسند و کنار بکشند یا اشتباه کنند اما انقلاب زنده است و ستون‌های انقلاب پس از هر فتنه به‌گونه‌ای خود را بازسازی می‌کنند که جایی برای ضربه زدن وجود نداشته باشد.

نماینده ولی‌ فقیه در استان در پایان گفت: پس از هر حرکت اگرچه مشکلات و هزینه‌هایی برای کشور ایجاد شد و حرکت پیشرفت را کند کرد اما طبق وعده الهی مادامی‌که افرادی با توحید در راه خدا حرکت کنند خداوند نیز آنها را قوی‌تر خواهد کرد. به همین دلیل رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند ما به قله نزدیک هستیم و نباید خسته شد. قله زمانی است که حکومت ولیعصر(عج) را شاهد باشیم و انقلاب را تحویل صاحب اصلی آن دهیم.

انتهای پیام
captcha