کسب 6 رتبه دانش‌آموزان گیلانی در پویش ملی ایثار
کد خبر: 4166964
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵

کسب 6 رتبه دانش‌آموزان گیلانی در پویش ملی ایثار

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان از کسب 6 رتبه توسط دانش‌آموزان گیلانی در پویش ملی ایثار خبر داد و گفت: روحیه خودباوری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل نوجوان و جوان ایرانی از مهم‌ترین ویژگی فعالیت‌های عرصه پرورشی بوده و جوهره این فرهنگ والا، از خودگذشتگی و حفظ دستاوردهای انقلاب است.

ایثار و شهادت

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از روابط عمومی، حسن پیراولیا، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با اعلام این خبر اظهار کرد: پویش ملی ایثار برای دانش‌آموزان همه دوره‌های تحصیلی و در چهار رشته اصلی آفرینش‌های ادبی، رسانه و فضای مجازی، هنرهای دستی و تجسمی و فیلم کوتاه و ۱۴ رشته فرعی در دو بخش تجربیات شخصی و تصویرسازی از شهدای شاخص طراحی و اجرا شد که دانش‌آموزان با استفاده از زبان فرهنگ و هنر در سطح کشور با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی افزود: در این پویش ملی مهرسانا دبلشکی در رشته شعر، فاطمه ساویر در نقاشی از بندر انزلی، معصومه عباسی‌نژاد در رشته پادکست، شقایق ایلداری در رشته فتو مونتاژ از تالش، نازنین فاطمه شعبانی از سیاهکل و حورا عباسی از ناحیه یک رشت در رشته نقاشی موفق به کسب رتبه‌های کشوری در این پویش شدند.

پیر اولیا با تأکید بر تکلیف معاونت پرورشی و فرهنگی در آشنایی نسل آینده‌ساز جامعه با فرهنگ غنی ایثار و شهادت گفت: روحیه خودباوری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل نوجوان و جوان ایرانی از مهم‌ترین ویژگی فعالیت‌های عرصه پرورشی بوده و جوهره این فرهنگ والا، از خودگذشتگی و حفظ دستاوردهای انقلاب است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه توجه به نیازهای دانش‌آموزان و استمرار آن نیازمند تقویت روحیه ایثارگری است، تصریح کرد: در پویش ملی ایثار، دانش‌آموزان به تجربه ‌نگاری ایثار اجتماعی خود پرداختند و خاطرات فداکاری خود را در زمینه‌های مختلف به شبکه اجتماعی شاد، ارسال کردند.

گفتنی است؛ پویش ایثار و شهادت با موضوع ایثار اجتماعی ویژه شهدای شاخص دانش‌آموز شهید بهنام محمدی، شهید محمدحسین فهمیده و شهید علی لندی و شهدای دانش‌آموز حرم حضرت شاهچراغ با همکاری آموزش و پرورش و بنیاد شهید و امور ایثارگران از آذرماه ۱۴۰۱ آغاز شد و بهمن ماه ۱۴۰۱ پایان یافت.

انتهای پیام
captcha