پیاده‌روی اربعین رزمایشی برای سربازی امام زمان(عج) است
کد خبر: 4166206
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۶
حدائق:

پیاده‌روی اربعین رزمایشی برای سربازی امام زمان(عج) است

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین رزمایشی برای سربازی امام زمان(عج) و زمینه‌سازی برای ظهور است، گفت: در این رزمایش ابتلائاتی وجود دارد تا خالص‌سازی‌ها اتفاق بیفتد.

حجت الاسلام حدائقبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس بامداد امروز، 10 شهریورماه در سلسله منبرهای مجازی خود با عنوان «سبک زندگی مهدوی» با اشاره به فرا رسیدن ایام پیاده‌روی اربعین حسینی گفت: قطعاً ظهور امام زمان(عج) از مسیر قیام امام حسین(ع) می‌گذرد و راهپیمایی اربعین مصداق بارز آن است.

وی افزود: در واقع راهپیمایی اربعین فراهم‎‌کننده شرایط تشکیل سپاه حضرت حجت(عج) و زمینه‌ساز ظهور ایشان است، از این‌رو اربعین فرصتی است که منتظران با عشق عمیق و جدیت در عمل آمادگی برای ظهور و یاری امام مهدی(عج) را نشان می‌دهند.

حدائق با بیان اینکه اربعین ندای ملکوتی عاشورا و مقدمه‌ای برای یک حرکت خودجوش جهانی است، گفت: امروز متوجه می‌شویم که تأکید معصومین بر زنده نگه داشتن حماسه عاشورا و اربعین به چه منظور بوده است.

عضو جامعه روحانیت شیراز یادآور شد: امروز به معنا و مفهوم فرمایش امام صادق(ع) می‌رسیم که فرمودند رسول خدا(ص) به امام حسین(ع) که در ایام کودکی به سمت ایشان می‌آمد نگریست و سپس او را در آغوش گرفت و فرمودند شهادت امام حسین(ع) داغی بر دل‌های مؤمنین گذاشته که هیچ‌گاه خنک نخواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه اربعین موسمی است که در آن می‌توان برای زمینه‌سازی ظهور تمرین وحدت و همدلی کرد، افزود: اربعین فرصتی برای یک‌صدایی و همدلی مؤمنانه به عنوان یکی از شرایط برای زمینه‌سازی ظهور است. فصلی عینی و عملی از انتظار است که به بیعت با امام حی منجر می‌شود یعنی همان‌طور که امام زمان(عج) مسیر حضرت سیدالشهدا(ع) را ادامه خواهند داد منتظران نیز در اربعین حسینی آمادگی خود را برای همراهی و یاری امام حی اعلام می‌کنند.

حدائق راهپیمایی اربعین حسینی را تجسمی از زمان ظهور حضرت مهدی(عج) دانست و افزود: همه آنچه در عصر ظهور برای ما ترسیم شده است، ماکتی از آن در این پیاده‌روی عینیت می‌یابد؛ چنانچه هیچ‌کس در این مسیر گرسنه و تشنه و نیازمند نیست و دل همه زوار امام حسین(ع) به نوعی به هم گره خورده است.

مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز بیان کرد: عصر ظهور، دوران تحقق عدالت جهانی و مواسات مردمی است و در اربعین این فرهنگ تبلور یافته و غنی و فقیر و پیر و جوان و زن و مرد مثل هم بوده و در این مسیر حرکت می‌کنند. از این‌رو عدالت و مساوات عصر ظهور را در رزمایش اربعین به عین شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین رزمایشی برای سربازی امام زمان(عج) و زمینه‌سازی برای ظهور است، گفت: در این رزمایش ابتلائاتی وجود دارد تا خالص‌سازی‌ها اتفاق بیفتد. به تعبیر امام حسین(ع) هر کس می‌خواهد جان خود را در راه ما بذل کند و خود را برای ملاقات با خدا آماده کرده است با ما حرکت کند.

حدائق تصریح کرد: با توجه به اینکه یاران امام حسین(ع) در واقع کربلا از تمامی خواسته‌های مادی خود گذشته و امام زمانشان را یاری کردند و تا آخرین لحظه با جان و خونشان از امامشان دفاع کردند، زائران اربعین هم به تاثیر از یاران امام حسین(ع)، زائران را متوجه امام عصر(عج) کرده و با کنار گذاشتن دنیا طلبی‌ها و همچنین کنترل هوای نفس به سمت رضایت امام زمان(عج) قدم برداشته و همه مسیر را با این دیدگاه حرکت کنند.

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس در پایان گفت: چه خوب است زائران قدم‌های خود را به نیت فرج امام غائب از نظر برداشته و در مسیر راهپیمایی و همچنین حرم‌های مطهر ائمه به دنبال گمشده دلشان بوده و بی‌قرار عشقشان باشند، مخصوصاً در حرم حضرت سیدالشهدا(ع) و در کنار مضجع شریف آن حضرت و زیر قبه پرمهر و برکت آن امام همام برای فرج یوسف زهرا دعا کرده و دیگران را نیز به دعا و زمینه‌سازی ظهور آن مصلح کل فراخوانند.

انتهای پیام
captcha