مدیریت اقتصادی را از جنس تعاون قرار دهیم
کد خبر: 4165949
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
معاون امور اقتصادی استانداری خراسان‌شمالی:

مدیریت اقتصادی را از جنس تعاون قرار دهیم

فخر موحدی گفت: نقش تعاونی‌ها در توسعه اقتصادی بی‌بدیل است لذا باید این نوع حرکت مدیریتی به‌عنوان یک هدف در خراسان‌شمالی تعیین شود و نوع مدیریت اقتصادی را از جنس تعاون قرار دهیم.

ناصر فخر موحدی، معاون امور اقتصادی استانداری خراسان‌شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، فخر موحدی، معاون امور اقتصادی استانداری خراسان‌شمالی امروز، هشتم شهریورماه در جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر اظهار کرد: نقش تعاونی‌ها در توسعه اقتصادی بی‌بدیل است لذا باید این نوع حرکت مدیریتی به‌عنوان یک هدف در خراسان‌شمالی تعیین شده و به آن ارج بدهیم و نوع مدیریت اقتصادی را از جنس تعاون قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه به مجموعه تعاون کار و رفاه اجتماعی توصیه شده که بیش از پیش با تعاونگران در استان ارتباط گرفته شود و بازدیدهای میدانی صورت گیرد، ادامه داد: در استان آمادگی کامل وجود دارد تا مشکلات و نقاط ضعف تعاونی‌های فعال، نیمه فعال و راکد از طریق مجاری قانونی در چارچوب اختیارات و قوانین مرتفع شود.

موحدی با ذکر اینکه توجه به تعاونی‌ها و حل مشکلات آنان سبب می‌شود استان سال آینده در این بازه زمانی در وضعیت بهتری قرار گیرد و تعداد تعاونی‌های آن با ظرفیت کم و راکد کاهش یابد، افزود: حفظ و احیای تعاونی‌های موجود در استان و بازگشت شرایط تعاونی‌های راکد به قبل از اهمیت بسزایی برخوردار است‌.

وی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان، تصریح کرد: نرخ بیکاری در خراسان‌شمالی ۷ بوده که این شاخص در میانگین کشوری ۸.۲ دهم است.

مهدی اسلام خواه، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی نیز در این همایش اظهار کرد: رویکرد دولت فقرزدایی و زدودن محرومیت است و در این زمینه تعاونی‌ها نقش تأثیرگذار دارند.

وی با بیان اینکه سیاست دولت پررنگ شدن نقش مردم در سرنوشت اقتصادی است و رویکرد دولت مردمی‌سازی در اقتصاد است و سهم تعاونی در صنعت و تولید در حال افزایش است، تصریح کرد: تعاونی‌ها با جمع سرمایه خرد و کوچک خود کار ارزشمند در زمینه اقتصاد انجام می‌دهند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی گفت: در هفته نخست شهریور به مناسبت هفته تعاون همزمان با سراسر کشور ۹ طرح تعاونی در استان به بهره رسید و این در حالیست که ۳۲ تعاونی از آغاز فعالیت دولت در استان تشکیل شد که بر این اساس شمار شرکت‌های جدید ایجاد شده نسبت به دولت قبل ۳۰ درصد افزایش یافت.

انتهای پیام
captcha