نبود چهره‌های جدید؛ ضعف تکراری مسابقات قرآن اوقاف
کد خبر: 4165616
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۴
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

نبود چهره‌های جدید؛ ضعف تکراری مسابقات قرآن اوقاف

استاد راهنما و داور چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در قم گفت: عدم حضور گسترده چهره‌های جدید در مسابقات، به‌عنوان یک ضعف عمومی برای مسابقات قرآن محسوب می‌شود، برای برطرف کردن این ضعف، باید اطلاع‌رسانی به‌خصوص در مرحله شهرستانی به‌صورت عمومی انجام شود.

علی علیزاده داور قرآنیعلی علیزاده، استاد راهنمای مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم بیان کرد: مسئولیت استاد راهنما در مسابقات این است که در زمان اجرای تلاوت ترتیل و یا حفظ، نکات کلی و کلیدی لازم را به برخی از حافظان و مرتلین توضیح داده و نکاتی را به آنها متذکر شود.

وی افزود: در این مسابقات، آزمون ترجمه قرآن کریم نیز بر عهده بنده بود و در این خصوص، دو سؤال از ترجمه آیات قرآن از هر متسابق رشته ترتیل و حفظ پرسیده می‌شد.

علیزاده با اشاره به سطح کیفی بالای مسابقات اوقاف اظهار کرد: سطح شرکت‌کنندگان این دوره به‌خصوص در رشته حفظ و ترتیل‌خوانی بسیار بالا بود و بیشتر متسابقان از افراد باسابقه بودند که سال‌هاست در این عرصه فعالیت می‌کنند، لذا امسال شاهد کیفیت بالای مسابقات بودیم.

داور مسابقات قرآن با اشاره به اینکه بیشتر شرکت‌کنندگان از افراد تکراری سال‌های گذشته هستند، گفت: این مسئله به‌عنوان یک ضعف عمومی برای مسابقات قرآن محسوب می‌شود، بنابراین برای برطرف کردن این ضعف، باید اطلاع‌رسانی به‌خصوص در مرحله شهرستانی به‌صورت عمومی انجام شود، زیرا حافظان و قاریان خوب دیگری نیز در کشور داریم که به‌دلیل عدم اطلاع‌رسانی قوی، متوجه برگزاری این مسابقات نمی‌شود؛ لذا لازم است با تدابیری در امر تقویت اطلاع‌رسانی بکوشیم تا اقشار مختلف و به‌خصوص جوان‌ترها نیز در مسابقات شرکت کنند.

وی ادامه داد: حضور دو داور در هر رشته در این مسابقات، باعث بالارفتن کیفیت داوری شده است، این موضوع به‌خصوص برای قم به‌دلیل رقابت‌های نزدیک متسابقان مهم‌تر است و لازم است تا دقت بیشتری در داوری‌ها لحاظ شود

علیزاده بیان کرد: حضور چهره‌های جدید داوری نکته مثبت این مسابقات است، اما باید توجه داشت که داوران باتجربه نیز همواره در داوری مسابقات حضور داشته باشند و تصمیم‌گیری دقیقی در امتیازدهی و ارزیابی اجراها اتفاق بیفتد.

وی در پایان با تشکر از خبرگزاری قرآنی ایکنا بیان کرد: کار خبرنگاران این خبرگزاری به‌عنوان خادمان قرآنی در امر پوشش و اطلاع‌رسانی مسابقات و فعالیت‌های قرآنی بسیار مهم است و لازم است دقت خوبی در این امر صورت بگیرد تا برنامه‌های قرآنی به نحو احسنت پوشش داده شود، این خبرگزاری با معرفی قاریان و حافظان قوی کشوری به جامعه زمینه ارائه هنر و زیباخوانی این افراد را فراهم کنند.

انتهای پیام
captcha