تحلیل آسیب‌های اجتماعی با زبان هنر در کانون پرورش فکری
کد خبر: 4165605
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵

تحلیل آسیب‌های اجتماعی با زبان هنر در کانون پرورش فکری

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از برگزاری برنامه های خانواده محور در کانون خبر دادوگفت: رویکرد اصلی کانون بر این است با زبان هنری به تحلیل مسائل بپردازد.

معصومه ابراهیمی هژیر، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، معصومه ابراهیمی هژیر، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، امروز ششم شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تأکيد بر اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی هدف اصلی کانون است، اظهار کرد: در حال حاضر اغلب فعالیت‌های این کانون خانواده محور شده و والدین با همراه کودکان خود در برنامه‌ها شرکت می‌کنند، برگزاری کارگاه‌های آسیب‌های اجتماعی، مهارت‌های زندگی، ورکشاپ، خوشنویسی، نقاشی و سفالگری برای خانواده‌ها از جمله برنامه‌های اجرایی برای خانواده‌هاست.

وی ادامه داد: رضایت و استقبال خانواده‌ها عامل مهمی شده تا در برگزاری بیشتر و بهتر برنامه‌های خانواده محور تلاش داشته باشیم. شعار این فعالیت هر خانواده یک کانون و هر مادر یک مربی در نظر گرفته شده است.

ابراهیمی هژیر با بیان اینکه ریشه اصلی کانون این است که در قالب هنر مسائل ملی، مذهبی، اعتقادی و اجتماعی را برای کودکان بیان کند، افزود: ۶۳ فعالیت در این کانون اجرا می‌شود که از جمله آنها می‌توان به کارگاه‌های سفالگری، نقاشی، اوریگامی، فرزند آوری، فرزند پروری، کارگاه‌های آسیب‌های اجتماعی و.... اشاره کرد.
وی ادامه داد: کانون همدان دارای ۱۴ هزار عضو در رده سنی ۴ تا ۲۲ سال است که امسال تابستان با توجه به برگزاری کلاس های اوقات فراغت استقبال از کانون رشد ۵۰۰ درصدی داشته است.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از پخش طولانی‌ترین انیمیشن پویانمایی کشور با عنوان بچه زرنگ خبر داد و گفت: این انیمیشن از مهر ماه اکران خواهد شد، این انیمیشن ابر قهرمانان کشور را معرفی کرده و می‌خواهد آن را جایگزین الگوهای خارجی کند. تاکید بر هویت ایرانی اسلامی و توجه به خانواده و محیط زیست مهم‌ترین پیام این انیمیشن است.

ابراهیمی هژیر با اشاره به اینکه همواره بر این باور هستم که از کودکان و نوجوانان این مرز و بوم باید یک پشتوانه اجتماعی عظیم برای کشور بسازیم، افزود: آنچه که در دولت جدید به آن توجه شده است اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در بن مایه برنانه‌های کانون پرورش فکری است، علاوه بر اینکه هم سویی و هم افزایی چهار ارگان اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل نوسازی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دانشگاه فرهنگیان است که در طول چهل سال اخیر بی‌سابقه بوده است، هفت برنامه تحولی به صورت مشترک در بین چهار دستگاه اجرایی می‌کنیم.

وی از اجرای طرح کانون مدرسه از مهر ماه در کانون پرورش فکری خبر داد و گفت: در این کانون کتاب‌های درسی و مباحث سخت آموزشی با زبان هنر به دانش آموزان آموزش داده می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از اهدای ۱۴ هزار جلد کتاب به نیابت از شهدا به مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: برگزاری پویش نوه‌های شهید و پیک امید در قالب فعالیت‌های هنری از جمله فعالیت‌های کانون بوده است.

وی در پایان گفت: دست سازه‌های کودکان و نوجوانان استان جمع آوری شده و برای موکب‌ها در مرزها ارسال شده است، این دست سازه‌ها قرار هست به دست بچه های عراقی و مسافران تحت عنوان میهمانان کوچک امام حسین برسد.

انتهای پیام
captcha