جامعه‌ای که بر پایه نماز بنا شده باشد از آسیب‌ اجتماعی مصون است
کد خبر: 4165497
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
در همایش «نماز و سلامت معنوی» مطرح شد

جامعه‌ای که بر پایه نماز بنا شده باشد از آسیب‌ اجتماعی مصون است

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه بدون شک نماز عامل موفقیت در انجام کار‌ها و توفیق الهی برای انسان است، گفت: جامعه‌ای که اساس آن بر پایه نماز بنا شده باشد از آسیب‌های اجتماعی مصون خواهد بود.

حجت‌الاسلام محبی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام علی محبی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، امروز، ششم شهریورماه در همایش «نماز و سلامت معنوی» در سالن اجتماعات بیمارستان امام رضا(ع) اظهار کرد: بدون شک نماز عامل موفقیت در انجام کار‌ها و توفیق الهی برای انسان است.

وی با اشاره به اینکه فریضه باشکوه نماز به‌گونه‌ای است که رعایت دقیق آن اثرات بسیاری در حوزه‌های فردی، اجتماعی، فکری، اخلاقی، خانوادگی، روحی و روانی دارد، افزود: نماز علاوه بر بُعد فردی جوابگوی حل معضلات اجتماعی نیز است و به‌عنوان یک رفتار بر ابعاد مختلف روح و روان انسان مؤثر است.

حجت‌الاسلام محبی با بیان اینکه نماز برای پرورش ایمان و تعهد است و در شکل‌گیری شخصیت انسان متأثر از عوامل بیرونی و درونی نقش مهمی دارد، گفت: نماز یک نیاز اساسی برای انسان و دارای برکات بسیار است و موجب ثبات شخصیت و اخلاق انسان و آرام شدن قلب و روح می‌شود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: در نماز تمام حواس و جسم متوجه خداست و به هیچ چیز جز خداوند و آیات قرآن که در نماز به زبان آورده می‌شود فکر نمی‌شود و این امر موجب ایجاد آرامش روان انسان می‌شود و این امری است که در مراکز درمانی باید به آن توجه شود.

حجت‌الاسلام محبی با اشاره به اینکه در جامعه‌ای که سرمایه‌گذاری برای نماز داشته باشد آسیب‌ها در آن بسیار کم است، بیان کرد: عبادت و نیایش و هرگونه کاری که برای رضای خداوند انجام می‌شود دارای آثار گران‌بهای فردی و اجتماعی و عالی‌ترین مکتب تربیتی و اخلاقی است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پایان عبادت و پرستش را مایه تکامل روحی انسان دانست و گفت: رابطه نماز و سلامت معنوی بحثی مفصل دارد، اما در این مجال چه تکاملی بالاتر از اینکه روح و روان ما با جهان بیکران کمال مطلق «خدا» ارتباط بگیرد.

انتهای پیام
captcha