۳۲ هزار قطعه زمین در اختیار روستائیان قرار می‌گیرد
کد خبر: 4165279
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱

۳۲ هزار قطعه زمین در اختیار روستائیان قرار می‌گیرد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: طی یک سال اخیر توانستیم ۳۲ هزار قطعه زمین را در روستاهای استان تملک کنیم که این زمین‌ها به مرور برای احداث طرح نهضت ملی مسکن روستایی در اختیار روستائیان قرار می‌گیرد.

معابر روستاییبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی سیدرضا موسوی‌نیا، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی، در حاشیه عملیات اجرایی آسفالت معابر روستایی شهرستان خلیل‌آباد که با حضور خدایی معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی برگزار شد، از بهره‌برداری ۶۰ هزار مترمربع از آسفالت معابر روستایی خلیل‌آباد خبر داد.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال آسفالت ۱۵ روستای شهرستان به مساحت ۶۰ هزار مترمربع با همکاری دهیاری‌ها و مشارکت مردم انجام شده است، اظهار کرد: توانستیم با پیگیری‌های صورت گرفته قیر رایگان را برای آسفالت معابر روستایی اختصاص دهیم.

موسوی‌نیا با اشاره به اینکه زیرسازی و جدول‌گذاری روستاها با مشارکت دهیاری و مردم و آسفالت نیز توسط بنیاد مسکن اجرا شده است، بیان کرد: سال گذشته ۴۰ هزار مترمربع و امسال ۶۰ هزار مترمربع از معابر روستایی شهرستان خلیل‌آباد آسفالت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه امسال و سال گذشته دو برابر سال‌های قبل آسفالت معابر روستایی در شهرستان انجام شده است، آسفالت این حجم از معابر روستایی را کار بسیار سختی دانست و افزود: هرچند قیر سال ۱۴۰۲ هنوز توزیع نشده است، اما امیدواریم برای آبادانی روستاها بیشتر از سال قبل اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه قطعاً در کنار آبادانی روستا اشتغال هم ایجاد می‌شود، ادامه داد: با اجرای طرح ۱۱۱۳ که از پارسال شروع و امسال به اتمام رسید توانستیم ۳۲ هزار قطعه زمین را در روستاهای استان تملک کنیم و به صورت ۹۹ ساله برای احداث طرح نهضت ملی مسکن روستایی به مرور در اختیار مردم قرار دهیم. این ۳۲ هزار قطعه زمین که روال تملک آن طی شده به مرور دارد در اختیار مردم قرار می‌گیرد و رسماً کار اجرایی شروع می‌شود.

در این مراسم همچنین محمدرضا ابراهیمی، بخشدار مرکزی خلیل‌آباد گفت: روستای نصرآباد مرکز دهستان حومه با ۷۰۰ خانوار و ۲۲۰۰ نفر جمعیت دارای دهیاری درجه ۶ است.

وی با بیان اینکه امروز روکش آسفالت یکی از خیابان‌های روستای نصرآباد به متراژ ۸۲۰۰ مترمربع از محل قیر آزاد اجرا می‌شود، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۰ هزار مترمربع از معابر روستاهای بخش مرکزی شهرستان آسفالت و ۱۹ هزار مترمربع تایل فرش شده است.

ابراهیمی اظهار کرد: مجموعاً در سطح شهرستان ۴۰ هزار مترمربع از معابر روستایی با اعتبار ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دهیاری‌ها اسفالت شده است. برای این میزان آسفالت ۴۹۴ تن قیر رایگان به ارزش ۵ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

انتهای پیام
captcha