«مسیحیان و روزگار جدید» ناظر بر ‌تازه‌ترین تحولات جهان است + عکس
کد خبر: 4165070
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
کارشناسان نشست مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها:

«مسیحیان و روزگار جدید» ناظر بر ‌تازه‌ترین تحولات جهان است + عکس

کتاب «مسیحیان و روزگار جدید» طی نشستی به میزبانی مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نقد و بررسی و در آن تأکید شد که این کتاب در زمان نگارش، ‌تازه‌ترین تحولات جهان را در نظر داشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نشست تخصصی نقد و بررسی کتاب «مسیحیان و روزگار جدید» با حضور نویسنده کتاب حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مسجدجامعی، علی‌اکبر ضیایی، رئیس و جمعی از مدیران و کارشناسان مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها و مراکز مختلف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این مرکز برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین مسجدجامعی با اشاره به شرایط پیش و پس از نگارش کتاب در دنیا، اظهار کرد: لازم است به شرایط و تحولات پس از نشر کتاب هم توجه و تحلیل‌هایی را ارائه کنیم.
وی در خصوص مسیحیان آمریکای لاتین و تفاوت‌های موجود بین تفکر مسیحیت ارتدوکس و کاتولیک و مسیحیان خاورمیانه توضیحاتی ارائه کرد و دو هدف اصلی خود در نگارش کتاب «مسیحیان و روزگار جدید» را طرح موضوعات مهم و چگونگی سیاست‌گذاری‌ها در قبال شرایط کنونی حاکم بر جهان برشمرد.
این نویسنده افزود: کتاب «مسیحیان و روزگار جدید» در زمان نگارش، ‌تازه‌ترین تحولات جهان را در نظر داشته؛ چرا که در چند سال اخیر تحولاتی در جهان پدید آمده است. از جمله وقوع بهار عربی در کشورهای عربی و اینکه بهترین شیوه و روش در گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت چگونه قابل اجرا بوده که امام موسی صدر آن روش را با وجود فضای چندگانه در لبنان، اجرایی کرده‌اند.
وی بیان کرد: مهمترین وظیفه جمهوری اسلامی ایران در شرایط مختلف بین‌المللی، اتخاذ سیاست دینی متوازن در قبال ادیان مختلف است و اهتمام به مسیحیت، بودیسم، هندوئیسم و ... یکی از مهمترین بخش‌های سیاست خارجی تلقی می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین مسجدجامعی در ادامه سخنانش، گفت: تحولات ایجاد شده در آسیای جنوب شرقی، لزوم اتخاذ سیاست مناسب از جانب جمهوری اسلامی ایران در قبال شرایط کنونی را می‌طلبد.
محمدصادق امینی، دبیر نشست درباره شخصیت و تجربیات و سوابق علمی و عملی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مسجدجامعی و همچنین، برخی از مطالب اصلی کتاب «مسیحیان و روزگار جدید» گزارشی ارائه کرد.
عادل خانی، مدیرکل آسیا ـ اقیانوسیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به بیان مطالبی در باره کشور چین و شرایط مسیحیت و ادیان در چین ارائه داد و سایر کارشناسان حاضر در نشست نیز نظرات خود را درباره مطالب کتاب و مباحث مطرح شده، بیان کردند.

انتهای پیام
captcha