خودکفایی در تولید تجهیزات نیروگاهی مصداق معروف است
کد خبر: 4164689
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۶
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق مشهد:

خودکفایی در تولید تجهیزات نیروگاهی مصداق معروف است

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق مشهد گفت: تلاش کرده‌ایم به‌عنوان یک صنعت که متولی تولید است در زمینه کاهش برق و بهینه مصرف‌کردن، در قالب طرح سفیران برق از طریق مساجد و همچنین مدارس به عموم مردم آموزش‌هایی داده شود.

اجرای طرح سفیران برق در مساجد و مدارس/ خودکفایی در تولید تجهیزات نیروگاهی مصداق معروف استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، اباذر دهقان‌پور در دیدار با دبیر و معاونت اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی که امروز دوم شهریورماه، در بازدید از  نیروگاه مشهد انجام شد، اظهار کرد: صنعت برق یکی از صنایع مهم در کشور است و باتوجه‌به مشکلاتی که وجود دارد همه باید در کاهش مصرف برق و بهینه مصرف‌کردن به این صنعت کمک کنند. امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در جهت تبیین بهینه مصرف‌کردن این سرمایه ملی، نقش بسیار مهمی دارد و نیروگاه برق با بیش از ۵۰ سال قدمت تلاش کرده در عرصه خودکفایی و ساخت قطعات داخلی که یکی از مصادیق امربه‌معروف است پیش‌گام باشد.

وی با اشاره به اهمیت معروف و منکر در صنعت برق، افزود: برق جزو سرمایه‌های ملی بشمار می‌رود و برای تولید هر کیلووات برق مصرفی مشترکان افراد زیادی تلاش بی‌شماری می‌کنند، بهینه مصرف‌کردن علاوه بر صرفه‌جویی و جلوگیری از هدررفت سرمایه ملی سبب اجرایی‌شدن معروف و ترک منکر است.

دهقان‌پور بیان کرد: مصرف بی‌رویه برق، استفاده از تجهیزات و لوازم غیراستاندارد، عدم توجه به بهینه‌سازی و بهره‌وری در صنعت ساختمان‌سازی و سایر صنایع سه مصداق منکر تخصصی در حوزه تولید برق است که اگر از این منکرات جلوگیری شود گام مؤثری در کاهش مصرف برق برداشته می‌شود.

وی باتوجه‌به احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در تولید برق، ادامه داد: تلاش کرده‌ایم به‌عنوان یک صنعت که متولی تولید است در زمینه کاهش برق و بهینه مصرف‌کردن، در قالب طرح سفیران برق از طریق مساجد و همچنین مدارس به عموم مردم آموزش‌هایی داده شود. 

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق مشهد بیان کرد: نيروگاه مشهد به‌عنوان اولین واحد نیروگاهی خراسان بزرگ و مهد نیروگاه‌های شرق کشور، در زمینی به وسعت ۴۳ هکتار، در شرق مشهد در ابتدای بلوار شهید عباسپور قرار دارد. احداث این نیروگاه در سال ۱۳۴۳ با نصب و راه‌اندازی سه دستگاه دیزل به بهره‌برداری رسید و از سال ۱۳۴۷ با افتتاح دو واحد بخاری الین، هرکدام به ظرفیت ۱۲٫۵ مگاوات، به‌عنوان دومين نيروگاه حرارتی ايران  ادامه کار داد. همچنین با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در سال‌های ۱۳۵۱ الی ۱۳۶۲ ظرفیت تولید در نيروگاه مشهد، افزایش یافت.

وی ادامه داد: قدرت اسمی اين نیروگاه اکنون ۳۲۸ مگاوات و سهم نیروگاه مشهد از کل تولید نیروي برق خراسان حدود ۵ درصد است. در حال حاضر نیروگاه مشهد شامل دو واحد بخاری الین، دو واحد بخاری اشکودا، دو واحد گازی بی‌بی‌سی و دو واحد گازي آلستوم است. واحد شماره یک الین به دلیل بروز حادثه در سال ۱۳۶۱ قابل‌بهره‌برداری نیست.

شناسایی معروف تخصصی در دستگاه‌های اجرایی برابر است با کاهش منکرات

مهدی رضایی، دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی در این بازدید اعلام کرد: عمده اقداماتی که در نیروگاه برق انجام می‌شود خدمت به خلق است و یک معروف مهم بشمار می‌رود. 

وی با اشاره به اهمیت شناسایی معروفات تخصصی دستگاه‌های اجرایی و انجام صحیح آنها در راستای پاسخگویی به مطالبات مردمی افزود: تولید برق یک معروف بسیار مهم است و به‌روز کردن تجهیزات در نیروگاهی که تأمین برق یک استان با وسعت خراسان را برعهده دارد بسیار باارزش است. همدلی و مشارکت نیروهایی که در این نیروگاه خدمت می‌کنند باعث احیای معروف در این واحد صنعتی شده است.

وی ابراز کرد: وظیفه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در دستگاه‌های اجرایی به‌درستی باید تبیین شود چنانچه این مصادیق در ادارات و واحدهای تولیدی و صنعتی احصا شود هر دستگاه وظیفه خود را که یک معروف مهم برشمرده می‌شود به‌درستی انجام می‌دهد و هر گونه قصور و کوتاهی در وظایف تخصصی که منکر اصلی شناخته می‌شود کاهش می‌یابد. 

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی تصریح کرد: تا زمانی که در طول سال تأمین برق استان به‌درستی انجام شود و مردم از این سرمایه ملی برخوردار می‌شوند مشخص می‌کند این نیروگاه معروفات احصا شده در راستای احیای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر انجام داده است. 

وی تأکید کرد: ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی در راستای برطرف‌کردن مشکلات و مسائل مربوط به حوزه اختصاصی دستگاه‌های اجرایی را به‌منظور پاسخگویی سریع و صحیح به مطالبات مردمی در دستور کار خود قرار داده است. 

انتهای پیام
captcha