مراقب کلاهبرداری با ترفند مشارکت در اعزام زیارت اولی‌های نیازمند به کربلا باشید
کد خبر: 4164454
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
معاون فرماندهی انتظامی خراسان‌شمالی تاکید کرد؛

مراقب کلاهبرداری با ترفند مشارکت در اعزام زیارت اولی‌های نیازمند به کربلا باشید

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان‌شمالی از ترفند کلاهبرداران با موضوع اعزام زیارت اولی‌های نیازمند به کربلای معلی خبر داد و به مردم توصیه کرد حتما از صحت خبر، مطلع شده و سپس اقدام به همکاری کنند.

مراقب کلاهبرداری با ترفند مشارکت در اعزام زیارت اولی‌های نیازمند به کربلا باشیدبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان، سرهنگ سجاد نامور معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان‌شمالی اظهار کرد: با توجه به ارادت گسترده هموطنان به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) این موضوع زمینه را برای مجرمان سایبری مهیا کرده است تا با تحریک احساسات عاشقان حسینی (ع)، با ترفند مشارکت در اعزام افراد نیازمند که برای اولین بار می‌خواهند به کربلای معلی مشرف شوند، از آنان کلاهبرداری کنند.

وی افزود: در این روش از کلاهبرداری، مجرمان سایبری با انتشار گسترده آگهی‌های تبلیغاتی در فضای مجازی و قراردادن شماره کارت و شماره حساب در این آگهی‌ها از کاربران فضای مجازی می‌خواهند برای اعزام افراد نیازمند که برای اولین بار می‌خواهند به زیارت امام حسین(ع) بروند، مبالغی را به این حساب‌ها واریز کنند.

وی گفت: مجرمان سایبری در بسیاری از اوقات در این آگهی‌های تبلیغاتی لینک جعلی نیز قرار داده و به ‌بهانه دریافت مشارکت‌های نقدی، افراد را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و حساب بانکی آنان را خالی می‌کنند.

نامور تصریح کرد: بنابراین شهروندان چنانچه قصد دارند مبلغی را برای اعزام زیارت اولی‌های نیازمند به کربلای معلی واریز کنند، حتما وجه مورد نظرشان را به شماره حساب‌هایی که از طرف رسانه‌های دیداری و شنیداری معتبر کشور معرفی می‌شود، واریز کنند و از واریز وجه به شماره حساب‌های ناشناس که از طرف مجرمان سایبری و با هدف کلاهبرداری از افراد در فضای مجازی انتشار می‌یابد جدا خودداری کنند.

وی تاکید کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران می‌توانند آخرین اخبار، حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند، همچنین شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان است.

انتهای پیام
captcha