جذب نسل جوان به مسجد یکی از اهداف تشکیل کانون‌های مساجد است
کد خبر: 4164233
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷

جذب نسل جوان به مسجد یکی از اهداف تشکیل کانون‌های مساجد است

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه با بیان اینکه مسجد پایگاه دین و محور برنامه‌های فرهنگی است، گفت: جذب نسل جوان به مسجد یکی از اهداف تشکیل کانون‌های مساجد است.

حجت‌الاسلام کلات‌پور کانون‌های مساجد کرمانشاه

حجت‌الاسلام افشین کلات‌پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با گرامیداشت روز جهانی مسجد با بیان اینکه مسجد پایگاه دین و محور برنامه‌های فرهنگی است، اظهار کرد: مسجد بزرگترین سنگر در دفاع از تهاجمات فرهنگی و مبارزه با آن است.

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری در دل مساجد راه‌اندازی شده‌اند، افزود: مساجد نقش مهمی در ترویج فرهنگ دینی و توانمندسازی ظرفیت‌های موجود مردمی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی دارند و بستری مناسب برای تحقق تربیت صحیح و اشاعه فرهنگی دینی فراهم کرده‌اند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به نقش اعضای کانون‌ها در جذب مخاطبان به ویژه جوانان به حضور در مسجد، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نقش مهمی برای جذب مخاطبان به ویژه جوانان دارند و باید با برنامه‌ریزی هدفمند پاسخگوی نیاز‌های این قشر به ویژه در جامعه باشند.

حجت‌الاسلام کلات‌پور تصریح کرد: کانون‌های مساجد مکانی امن برای حضور جوانان در عرصه اجتماعی هستند چرا که حضور نسل جوان در مسجد موجب می‌شود تا زندگی این قشر مشخص و گرایش آنان به مسائل معنوی و دینی هدفمند دنبال شود و این امر منجر به استحکام بنیه اعتقادی آنان در جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰۰ کانون فرهنگی هنری مسجد در استان کرمانشاه فعال هستند، یادآور شد: نیمی از فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه در مناطق روستایی متمرکز شده که در راستای تحقق عدالت فرهنگی تلاش می‌کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه گفت: مسجد زمیه‌ساز حضور پرشور جوانان باید باشند و کانون‌های مساجد مأمن جوانان مؤمن انقلابی هستند.

حجت‌الاسلام کلات‌پور با اشاره به مهم بودن ایجاد تنوع در برنامه و فعالیت کانون‌ها برای ایجاد جاذبه فرهنگی در جذب جوانان به مساجد، تصریح کرد: تقویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نقش مهمی در مشارکت برنامه‌های فرهنگی و چشم‌انداز حوزه فرهنگ دارد.

وی در پایان تأکید کرد: کانون‌های مساجد منشأ تحول فرهنگی در جامعه به ویژه در بین جوانان و نوجوانان هستند و توانسته‌اند با جذب این قشر به مسجد زیرساخت‌های فرهنگی و معنوی نسل امروز را متحول کنند که بسیار مهم و قابل تأمل برای تلاش بیشتر در این عرصه ارزشمند است.

انتهای پیام
captcha