اجرای طرح «مرهم زائر» در البرز
کد خبر: 4164187
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵

اجرای طرح «مرهم زائر» در البرز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز با اشاره به اجرای طرح مرهم زائر در این استان گفت: شهروندان می‌توانند داروی مازاد در منزل که در شرایط مناسبی نگهداری شده است را به شعب جمعیت هلال احمر البرز تحویل دهند.

هلال احمر

محمدباقر خلفی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به برنامه‌های جمعیت هلال احمر استان برای ایام اربعین حسینی بیان کرد: تجهیزات و امکانات لازم برای خدمات امدادی و درمانی تأمین شده و موجود است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر ایران به‌عنوان متولی امداد و نجات داخل کشور و مدیر درمان خارج کشور بوده و در عملیات‌هایی اعم از حج و اربعین در خدمت زائران داخلی و خارجی است، گفت: خود مراقبتی و خود امدادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که در این راستا آموزش‌های همگانی به شهروندان ارائه می‌شود.

این مسئول بیان کرد: شهروندان البرزی می‌توانند دوره آنلاین رایگان آمادگی برای مراسم اربعین حسینی در سامانه آموزش‌های مجازی جمعیت هلال احمر(خادم) را فراگرفته و گواهینامه کسب کنند.

خلفی با اشاره به اینکه در این دوره تمام اقدامات لازم برای حضور در مراسم اربعین آموزش داده می‌شود، اظهار کرد: گرمازدگی، گرفتگی عضلانی و آموزش‌های قبل از اربعین از جمله محورهای دوره مجازی هلال احمر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز با اشاره به طرح پنجشنبه‌های امدادی، مهارتی و تبیینی هلال احمر، تصریح کرد: در این طرح آموزش‌های همگانی به‌صورت رایگان برای کارکنان جمعیت و عموم مردم برگزار می‌شود.

وی گفت: این طرح در روز پنجشنبه، دوم شهریورماه، با موضوع اربعین و کمک‌های اولیه برگزار خواهد شد و متقاضیان می‌توانند برای شرکت در این دوره‌ها به شعب جمعیت هلال احمر مراجعه کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز در ادامه با اشاره به طرح مرهم زائر اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح، شهروندان می‌توانند داروی مازاد در منزل که در شرایط مناسبی نگهداری شده است را برای تأمین داروهای مورد نیاز زائران به شعب جمعیت هلال احمر البرز تحویل دهند.

وی با بیان اینکه از زائران خواستاریم حمایت‌های روانی و کمک به دیگر زائران را مورد توجه قرار دهند، بیان کرد: شهروندان البرزی در مراسم اربعین مسائل غذا، آب و خواب را مورد توجه ویژه قرار دهند.

انتهای پیام
captcha