مخالفت قاطع سازمان همکاری اسلامی با هرگونه تغییر در وضعیت مسجدالاقصی
کد خبر: 4164144
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱

مخالفت قاطع سازمان همکاری اسلامی با هرگونه تغییر در وضعیت مسجدالاقصی

سازمان همکاری اسلامی بار دیگر با اشاره به همبستگی ابدی مسلمانان با مسجدالاقصی بر لزوم حفظ جایگاه قانونی و تاریخی امکان مقدس اسلامی و مسیحی در قدس اشغالی تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان همکاری اسلامی، این سازمان بار دیگر با اشاره به همبستگی ابدی مسلمانان با مسجد مبارک الاقصی، تأکید کرد: حفظ جایگاه قانونی و تاریخی اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در شهر قدس اشغالی به‌ویژه مسجد مبارک الاقصی و تمام محوطه ثبت شده آن ضرورت دارد. این مسجد عبادتگاهی است که به شکل انحصاری به مسلمانان اختصاص دارد.

این سازمان در بیانیه‌ای به مناسب سالگرد آتش‌سوزی مسجدالاقصی تصریح کرد: در پنجاه و چهارمین سالگرد دردناک تلاش مجرمانه برای به آتش کشیدن مسجد مبارک الاقصی، اولین قبله و سومین حرم شریف، شاهد تشدید نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی و تلاش آن برای تغییر وضعیت حقوقی و تاریخی این مسجد هستیم. این اقدامات از طریق هجوم مکرر شهرک‌نشینان افراطی تحت حمایت نظامیان به مسجد و هتک حرمت آن، حملات وحشیانه به انبوه نمازگزاران، محدود کردن آزادی دسترسی نمازگزاران به این مسجد و نقض آشکار حرمت اماکن مقدس و آزادی عبادت صورت می‌گیرد.

 سازمان همکاری اسلامی تأکید کرد: قدس شریف، پایتخت کشور فلسطین، بخشی جدایی‌ناپذیر از سرزمین فلسطین اشغالی در سال 1967 میلادی است و هرگونه اقدام یا تصمیمی را که به منظور تغییر ویژگی جغرافیایی یا جمعیتی آن مردود و محکوم است. همچنین هرگونه تلاش برای تحمیل حاکمیت ادعایی «اسرائیل» بر این شهر و مقدسات آن، بر اساس قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل متحد اقدامی غیرقانونی و نامشروع است.

این سازمان از جامعه بین‌المللی به‌ویژه بازیگران عرصه بین‌المللی خواست تا با پایان دادن به اشغالگری استعماری «اسرائیل»، ستم تاریخی بر مردم فلسطین را اصلاح کنند و مردم فلسطین را قادر سازند تا حقوق مشروع خود را به دست آورند.

به گفته سازمان همکاری اسلامی مهم‌ترین این حقوق حق بازگشت آنها به سرزمین خود و تأسیس کشور مستقل در مرزهای 4 ژوئن 1967 میلادی با پایتختی قدس شرقی و تحقق چشم‌انداز راه‌حل دو دولتی بر اساس قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل متحد است

سازمان همکاری اسلامی بار دیگر حمایت خود از مردم فلسطین و ثبات قدم این مردم در دفاع از سرزمین و مقدسات خود را اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha