تحقیق پلیس پاکستان در مورد خشونت‌های اخیر علیه مسیحیان
کد خبر: 4163750
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰

تحقیق پلیس پاکستان در مورد خشونت‌های اخیر علیه مسیحیان

پلیس پاکستان از تحقیق در مورد خشونت‌های اخیر علیه مسیحیان این کشور با دستاویز توهین علیه مقدسات مسلمانان خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از اخبار الخلیج، پلیس پاکستان از تحقیق در مورد خشونت‌های اخیر علیه مسیحیان این کشور خبر داده است که با دستاویز توهین علیه مقدسات علیه مسلمانان انجام شد. به گفته پلیس پاکستان در این تحقیق از برخی شیوخ که از بلندگوهای مسجد برای تحریک حمله به مناطق مسیحیان سوء استفاده کرده‌اند نیز بازجویی شده است.

در پی انتشار اخباری مبنی بر توهین به مقدسات مسلمانان از جانب مسیحیان در پاکستان جمعیت خشمگین به محلات مسیحیان هجوم بردند و در نتیجه این هجوم بیش از 80 خانه مسیحی و 19 کلیسا آسیب دید.

برخی از مقامات دینی محلی متهم هستند که پیروان خود را به تجمع، ترغیب و اظهارات خشونت‌آمیزی را بیان کرده‌اند.

عثمان انور، رئیس پلیس پنجاب، روز جمعه در مصاحبه‌ای در لاهور به خبرگزاری فرانسه گفت: این مقامات باید درک کنند که دعوت از مردم برای برگزاری تجمع در کشوری که مردم تا این اندازه نسبت به هتک حرمت مقدسات حساس هستند، مانند ریختن نفت روی آتش است.

به گفته انور اگرچه این مقامات مردم را به آتش زدن خانه‌ها ترغیب نکرده‌اند، اما وقتی جمعیت زیادی گرد هم آمدند، کنترل آن واقعاً غیرممکن است. به گفته وی 12 نفر به دلیل استفاده از بلندگوهای مساجد در دعوت مردم به برگزاری تجمع تحت بازجویی قرار دارند.

از سویی بیش از 125 نفر در ارتباط با اقدامات خشونت‌آمیز علیه مسیحیان پاکستانی بازداشت شده‌اند.

در پی خشونت‌های اخیر، شماری از مسیحیان از پلیس به دلیل کوتاهی در حفاظت از مناطق خود انتقاد کرده‌اند و برخی دیگر نیز به همسایگان مسلمانان خود پناه برده‌اند.

به گفته رئیس پلیس پنجاب، روز جمعه از 3200 کلیسا در سراسر این ایالت به شدت محافظت شده تا به مسیحیان اطمینان خاطر داده شود. به گفته انور، او خود از دو برادر مسیحی که متهم به هتک حرمت قرآن بودند، بازجویی کرد تا از اتهامات شکنجه جلوگیری کند.

توهین به مقدسات در پاکستان جرم بزرگی محسوب می‌شود و توهین اسلام و مقدسات اسلامی می‌تواند مجازات اعدام را در پی داشته باشد.

انتهای پیام
captcha