ارائه الگو‌های مناسب به کودک و نوجوان پایه فعالیت‌های فرهنگی است
کد خبر: 4163540
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹

ارائه الگو‌های مناسب به کودک و نوجوان پایه فعالیت‌های فرهنگی است

مدیر‌کل کانون استان گیلان ارائه الگو‌های مناسب به نسل کودک و نوجوان را پایه و اساس فعالیت‌های فرهنگی دانست و گفت: ارائه تصویری روشن و گویا از رخداد‌های هشت‌سال دفاع‌مقدس به آینده‌سازان کاری دشوار و نیاز‌مند بهره‌گیری از ظرافت‌هاست.

دیدار مدیرکل کانون استان با مدیرکل بنیاد حفظ آثار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، سید‌جلیل میرعظیمی، مدیر‌کل کانون استان گیلان امروز در نشست با مدیر‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با اشاره به رسالت فعالان عرصه فرهنگ اظهار کرد: تقویت باور‌های دینی مخاطبان و نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت در میان آینده‌سازان، از اهم‌برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محسوب‌می‌شود.

وی ارائه الگو‌های مناسب به نسل کودک و نوجوان را پایه و اساس فعالیت‌های فرهنگی دانست و افزود: معرفی اسوه‌های ایثار و شهادت به آینده‌سازان در صدر برنامه‌های این نهاد فرهنگی قرار‌ دارد.

مدیر‌کل کانون استان گیلان فعالیت‌های کتاب‌محور و خلاقانه را از شیوه‌‌ای اثر‌بخش در مسیر فرهنگ‌سازی عنوان‌ و تصریح کرد: معرفی الگو‌های مناسب به کودکان و نوجوان با بهره‌گیری از روش‌های هدف‌مند مربیان کانون صورت‌می‌گیرد، آشنا‌سازی هرچه بهتر فرزندان ایران اسلامی با شخصیت‌های برجسته‌ای که با کم‌ترین امکانات، دستاورد‌های بزرگی را برای اسلام و ایران به‌ ارمغان‌آوردند، رهاورد این فعالیت‌ها به‌شمار‌ می‌رود.

میر‌عظیمی با اشاره به دشواری‌های کار در حوزه کودک و نوجوان گفت: ارائه تصویری روشن و گویا از رخداد‌های هشت‌سال دفاع‌مقدس به آینده‌سازان کاری دشوار و نیاز‌مند بهره‌گیری از ظرافت‌هاست، برای پیشگیری از گسست‌های میان‌نسلی و نیل به اهداف، هم‌افزایی و هم‌گرایی مجموعه‌های فعال در این عرصه ضرورت ‌دارد.

مدیر‌کل کانون استان گیلان با اشاره به اهمیت افزایش همکاری‌های مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان و بنیاد حفظ‌ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و گستره فعالیت‌های مراکز فرهنگی‌ هنری ثابت، فراگیر، سیار شهری و روستایی و کتابخانه‌های پستی این مجموعه، بیان کرد: ارتقای سطح همکاری‌های مشترک ‌می‌تواند در ایجاد انس و الفت هرچه ‌بیشتر کودکان و نوجوانان با کتاب، ارتقای توانمندی‌های آنان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مؤثر ‌باشد.

این مدیر‌فرهنگی با اشاره به برخی از فعالیت‌های اخیر کانون در عرصه نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت‌ و برگزاری همایش «از نسل باران» همزمان با سالگرد بازگشت آزادگان به ایران اسلامی، گفت: آغاز فرآیند برگزاری بیست‌و‌پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری نیز بستری مناسب برای افزایش همکاری‌ها در جهت تقویت باور‌های دینی کودکان و نوجوانان، آشنایی افزون‌تر آنان با اسطوره‌های ایران اسلامی است.

انتهای پیام
captcha