خادم حرم شاهچراغ ذلت دشمن را با دست خالی به تصویر کشید
کد خبر: 4163298
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶

خادم حرم شاهچراغ ذلت دشمن را با دست خالی به تصویر کشید

امام جمعه ملایر گفت: در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ یک جوان بدون اسلحه و متدین می‌‌بیند که طرف مقابل اسلحه دارد همه چیز دنیایی را نادیده می‌گیرد و یک تنه مدافع حرم می‌شود، این جوان ذلت دشمن را با دست خالی به تصویر کشید.

امام جمعه ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌‌الاسلام محمد علی ارزنده، امام جمعه ملایر امروز جمعه 27 مردادماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه ملایر، ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار کرد: در روایات ائمه اطهار علیهم‌السلام به خواندن زیارت عاشورا، نافله و زیارت جامعه کبیره بسیار سفارش و تأکيد شده چرا که اسرار مهمی در این سه نهفته شده است.

امام جمعه ملایر به حادثه شاه چراغ اشاره کرد و گفت: برای دومین بار در ده ماه گذشته این حمله تروریستی انجام شد، پشت این قضیه آمریکا و ایادی آن هستند، این‌ها مزدوری را به حرم فرستادند، یک نفر را به شهادت می‌رساند اما دستگیر می‌شود و این یک تلاش مذبوحانه از سوی دشمن بود.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه در واقع این اقدامات در پی برنامه‌های سال گذشته دشمن انجام شد، تأکید کرد: آنها وقتی می‌بینند دولت به سمت موفقیت و پیشرفت می‌رود و دستاوردهای خوبی دارد در تلاش هستند تا با این اقدامات باعث شوند که دولت موفق به خدمات خود نشود اما بیشتر خودشان رسوا می‌شوند.

وی گفت: مطلب قابل تأمل این است که یک جوان بدون اسلحه و متدین می‌‌بیند که طرف مقابل اسلحه دارد اما چطور خداوند به او شجاعت می‌‌دهد همه چیز دنیایی را نادیده می‌گیرد و یک تنه مدافع حرم می‌شود و ذلت دشمن را  با دست خالی به تصویر کشید.

ارزنده در ادامه به دیدار فرماندهان سپاه با رهبر اشاره کرد و افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب تشکیل سپاه در ابتدای انقلاب اسلامی یک پدیده منحصر به فرد در بین انقلاب‌های معاصر بود و امام ارگان‌هایی چون سپاه را با اندیشه نورانی خود تشکیل داد که امروز این سپاه یک الگو نه در کشور بلکه در دیگر انقلاب‌های دنیا شده است.

وی اضافه کرد: به تعبیر امام خمینی(ره) اگر سپاه نبود کشور هم نبود و چه بسا در آینده نزدیک ما خدمات سپاه را بیش از سابق مشاهده کنیم و در حمله داعش اگر سپاه و بچه‌های مدافع حرم نبودند معلوم نبود حال و روزمان امروز چه بود.

خطیب جمعه ملایر همچنین به خدمات مسئولان در کشور اشاره کرد و گفت: اگر انتقادی هم به مسئولان می‌شود خدمات هم باید بیان شود بارها و بارها رهبری بر تلاش و کوشش دولت تأکید کردند، دولتی که تلاش می‌کند باید دستاوردهای آن بیان شود و مراقب باشیم چرا که دشمن خدمات دولت را وارونه نشان می‌دهد.

وی در ادامه به برپایی موکب بقیت‌الله ملایر در عراق اشاره کرد و گفت: این موکب نیازمند همراهی، کمک و نذورات مردمی برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران به ویژه زائران شهرستان ملایر است و انتظار بیشتری می‌رود که مردم متدین  ملایر، هئیت‌های مذهبی، گروه‌ها و مساجد و.. در تأمین اقلام مورد نیاز این موکب بیشتر کمک کنند.

ارزنده در پايان ابراز کرد: دانشکده علوم قرآنی ملایر تنها دانشکده علوم قرآنی استان همدان است که از زمان تشکیل تا کنون یک هزار و 200 فارغ التحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تحویل جامعه داده و امسال نیز از بین طلاب با داشتن شرایط اعلام شده دانشجوی ارشد می‌پذیرد، نیاز است علاقمندان برای ادامه تحصیل در این دانشکده اقدام و از این فرصت استفاده و بهره لازم را داشته باشند.

 

انتهای پیام
captcha