آثار کلام وحی باید در زندگی قرآنیان نمود داشته باشد
کد خبر: 4162127
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
رئیس هیئت امنای آستان مقدس سیدعلاء‌الدین حسین(ع):

آثار کلام وحی باید در زندگی قرآنیان نمود داشته باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری با اشاره به اهمیت عمل به آموزه‌های قرآن گفت: کلام وحی در اعمال و اخلاق قاری، حامل و اهل قرآن باید نمود داشته باشد. کسی که عامل به قرآن نباشد، واقعیت این کتاب آسمانی را نمی‌بیند و فقط کلام الهی را رؤیت می‌کند.  

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محی الدین طاهری، رئیس هیئت امنا آستان مقدس سیدعلاء الدین الحسین (ع) امروز،

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، رئیس هیئت امنای آستان مقدس سیدعلاء‌الدین حسین(ع)، امروز، ۲۲ مردادماه در آیین افتتاحیه مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف فارس که در این حرم مطهر برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب در سفر خود به استان فارس فرمودند که فارس در قله است، از این‌رو در موضوع قرآنی نیز باید استان در قله باشد و بیشترین حافظان و قراء را در فارس داشته باشیم.

وی افزود: مردمان دیار فارس از قدیم‌الایام با قرآن کریم انس داشته‌اند و این سرزمین محل حضور خاندان عصمت و طهارت بوده است و کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر سومین حرم اهل بیت(ع) بدرخشد که مهم‌ترین موضوع قرآن است.

طاهری با اشاره به جایگاه حاملان قرآن در کلام اهل بیت(ع) گفت: امام صادق(ع) در خصوص حاملان قرآن از قول پیامبر گرامی اسلام(ص) نقل می‌کنند که ایشان فرمودند اهل قرآن درجه‌ای در اعلاترین درجه میان آدمیان دارند که فقط انبیا و مرسلان بالاتر از آن هستند. همچنین اهل قرآن، چون بالاترین درجه را دارند، نباید به‌عنوان فرد عادی به آن‌ها نگاه کرد و از حقوق بالایی برخوردار هستند، از این‌رو خداوند متعال بهترین مکان را برای آن‌ها قرار داده است.

دبیر جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه جایگاهی که خداوند برای قاریان و حاملان منظور کرده در درجات بالا قرار دارد، اظهار کرد: هیچ قدرتی نمی‌تواند آن را پایین بیاورد چراکه خداوند این جایگاه را عظمت داده و هیچ‌کس توانایی تنزل آن را ندارد، از این‌رو انسان‌های محشور با قرآن کریم زیر چتر حمایت الهی هستند. پیامبر گرامی اسلام(ص) فضیلت اهل قرآن را در مقابل کسانی که از این ویژگی برخوردار نیستند همانند فضیلت خالق نسبت به مخلوق معرفی می‌کنند، از این‌رو هیچ مقامی به جایگاه اهل قرآن کریم نرسیده است.

طاهری حاملان قرآن را کسانی دانست که عامل به قرآن باشند، تأکید کرد: عمل به قرآن کریم بر تمامی مسلمانان به‌خصوص حاملان و قاریان کلام الهی دارای اهمیت بسیاری است و کسانی هستند که قرآن را تلاوت می‌کنند، اما قرآن آن‌ها را لعن می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بعد از کعبه، نگاه به قرآن نور چشم را زیاد می‌کند، اظهار کرد: کلام وحی در اعمال و اخلاق قاری، حامل و اهل قرآن باید نمود داشته باشد. کسی که عامل به قرآن نباشد، واقعیت این کتاب آسمانی را نمی‌بیند و فقط کلام الهی را رؤیت می‌کند.

رئیس هیئت امنای آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین(ع) با اشاره به اینکه عامل به قرآن نبودن باعث می‌شود که حقیقت قرآن توسط قاری فراموش شود، اظهار کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ، باید با تربیت حافظان عامل به قرآن محقق شود.

انتهای پیام
captcha