کاهش مخاطبان خانه‌های قرآن روستایی و ضرورت حمایت مسئولان
کد خبر: 4161828
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

کاهش مخاطبان خانه‌های قرآن روستایی و ضرورت حمایت مسئولان

مدیر خانه قرآن حضرت رقیه(س) روستای چرخستانه ازنا خواستار حمایت مسئولان از خانه‌های قرآن شد و گفت: با توجه به اینکه در روستاها جذب قرآن‌آموز برای مدیران و مربیان خانه‌های قرآن مشکل است، لذا ضرورت دارد این خانه‌های قرآن از نظر مکان و تجهیزات آموزشی و از لحاظ مادی و معنوی تحت حمایت بیشتری قرار بگیرند تا تعطیل نشوند.

خانه قرآن حضرت رقیه(س) روستای چرخستانه از توابع شهرستان ازنانسرین حاجیوند، مدیر خانه قرآن حضرت رقیه(س) روستای چرخستانه از توابع شهرستان ازنا در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در تشریح فعالیت‌های این خانه قرآن گفت: خانه قرآن حضرت رقیه(س) در سال 91 با کسب مجوز از اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان فعالیت خود را با آموزش‌ روخوانی و روانخوانی قرآن کریم به روستائیان با اولویت کودکان و نوجوانان به ویژه دانش‌آموزان پایه ابتدایی،  آغاز کرد.

وی با بیان اینکه این خانه قرآنی از سوی هیچ نهاد و ارگانی حمایت مالی و معنوی نمی‎شود، ادامه داد: کلاس‌های آموزش قرآن را در منزل خودم برگزار می‎کنم و با توجه به اینکه قرآن‌آموزان ما شهریه‌ای پرداخت نمی‎کنند هزینه‌های مربوط به آموزش قرآن نیز از سوی خودم تأمین می‌شود.

مدیر خانه قرآن حضرت رقیه(س) روستای چرخستانه با اشاره به اینکه قبل از کرونا استقبال خوبی از کلاس‎های قرآن می‎شد، اما این اواخر استقبال قرآن‌آموزان به شدت کاهش پیدا کرده است، اضافه کرد: در ایام تابستان با توجه به اینکه فصل کار و تلاش برای روستائیان است آمار قرآن‌آموزان کاهش پیدا می‎کند و در سایر فصول سال استقبال تا حدودی بهتر است.

این فعال قرآنی با بیان اینکه آموزش کلاس‎ها را خودم برعهده دارم و برپا نگه داشتن این خانه قرآن با وجود مشکلات فراوان به خاطر علاقه‌ام به قرآن است، گفت: برای جذب قرآن‌آموزان نیاز است آنها را تشویق کنیم تا ایجاد انگیزه در آنها شود، اما در این خانه قرآنی شرایط مالی به نحوی است که توانایی خریداری جایزه برای قرآن‌آموزان وجود ندارد.

مدیر خانه قرآن حضرت رقیه(س) روستای چرخستانه بیان کرد: سال تحصیلی گذشته به پیشنهاد معلم روستا برای دانش‌‌آموزان ابتدایی این روستا کلاس روخوانی و روانخوانی قرآن برگزار کردم که با استقبال خوبی از سوی دانش‌آموزان مواجه شد و تا حدودی شاهد پیشرفت آنها در زمینه روخوانی و روانخوانی قرآن بودیم.

حاجیوند در خاتمه خواستار حمایت مدیران و مسئولان قرآنی از خانه‌های قرآن شد و گفت: با توجه به اینکه در روستاها جذب قرآن‌آموز برای مدیران و مربیان خانه‌های قرآن مشکل است، لذا ضرورت دارد این خانه‌های قرآن از نظر مکان و تجهیزات آموزشی و از لحاظ مادی و معنوی تحت حمایت بیشتری قرار بگیرند تا تعطیل نشوند.

انتهای پیام
captcha