سیدحسن نصرالله دوشنبه سخنرانی می‌کند
کد خبر: 4161776
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷

سیدحسن نصرالله دوشنبه سخنرانی می‌کند

دبیرکل حزب‌الله لبنان، شامگاه دوشنبه به مناسبت هفدهمین سالگرد پیروزی در جنگ سی و سه روزه سخنرانی خواهد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان، شامگاه دوشنبه هفته آینده به مناسبت هفدهمین سالگرد پیروزی در جنگ سی و سه روزه لبنان سخنرانی خواهد کرد.

سیدحسن نصرالله در این سخنرانی که در ساعت 20:30 دقیقه به وقت بیروت صورت می‌گیرد، آخرین تحولات لبنان و منطقه را بررسی خواهد کرد.

هفده سال پیش رژیم صهیونیستی با اعلام هدف نابودی مقاومت در مدتی کوتاه، از زمین، هوا، و دریا به لبنان هجوم برد با این حال مقاومت با استفاده از راهبردها و سلاح‌های جدید، دشمن صهیونیستی را غافلگیر کرد. رژیم صهیونستی پس از 33 روز حملات سنگین و زیرپاگذاشتن قوانین بین‌المللی، ناچار به قبول شرایط مقاومت و خروج از لبنان شد.

حمایت کاربران شبکه‌های اجتماعی از سلاح مقاومت

کاربران شبکه‌های اجتماعی لبنان به ویژه در شبکه اجتماعی X  (توئیتر سابق) با داغ کردن هشتگ الکحالة حمایت گسترده خود از مقاومت را اعلام کردند. این اقدام پس از وقوع حادثه چهارشنبه در منطقه الکحاله واقع در بیروت صورت گرفت. در این حادثه و در پی واژگونی یک دستگاه کامیون متعلق به حزب الله در این منطقه، و حمله شماری از افراد مسلح به این کامیون و محافظان آن، احمد قصاص یکی از رزمندگان حزب‌الله به شهادت رسید.

پس از این حادثه، هزاران کاربر توئیتر با داغ کردن هشتگ الکحاله، حمایت خود از سلاح مقاومت را اعلام کرده و تأکید کردند: هرگونه سلاحی علیه مقاومت، تنها در خدمت منافع دشمن صهیونیستی خواهد بود و تا کنون سلاح مقاومت در خدمت لبنان و حمایت از تمام مردم آن فارغ از طایفه یا مذهب خاصی بوده است.  

کاربران همچنین با انتشار تصاویر و ویدئوهایی از تشییع پیکر شهید قصاص، بر پایداری در راه مقاومت و حفظ سلاح آن تأکید کردند.

احزاب مخالف حزب الله لبنان به ویژه حزب کتائب که سابقه همکاری گسترده با رژیم صهیونیستی در دوران جنگ داخلی لبنان را در کارنامه دارد، در سالهای اخیر بارها مسئله خلع سلاح مقاومت را مطرح کرده و بارها نیز سعی داشته است با تحریک حزب‌الله، زمینه را برای بروز درگیری مسلحانه داخلی در لبنان فراهم کند که با هوشیاری مردم و مقاومت لبنان ناکام بوده است.

انتهای پیام
captcha