جرمش تنها نشر حقایق بود + فیلم
کد خبر: 4160977
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸
به بهانه ۱۷ مرداد روز خبرنگار

جرمش تنها نشر حقایق بود + فیلم

شهید «محمود صارمی»، خبرنگار شجاع و وظیفه‌شناس لرستانی بود که در هفدهم مرداد سال ۱۳۷۷ در کشور افغانستان توسط گروه تروریستی طالبان به شهادت رسید.

شهید محمود صارمی

محمود صارمی سال ۱۳۴۷ در شهرستان بروجرد متولد شد، پس از اخذ دیپلم در سال ۱۳۶۷ و شرکت در کنکور سراسری و پذیرفته شدن در رشته «جغرافیا» به تهران مهاجرت کرد و دوران تحصیل در مقطع کارشناسی خود را در سخت‌ترین شرایط زندگی، با کار کردن جهت امرار و معاش تأمین هزینه‌های تحصیل طی کرد. او همراه با تحصیل به دلیل علاقه شدید به ورزش «کاراته» و در مدت کوتاهی با گذراندن دوره‌های مختلف این رشته موفق به کسب کمربند مشکی و کارت مربی‌گری شد و در مسابقات شهرستان و استان شرکت می‌کرد که موفقیت‌هایی را نیز در این زمینه به دست آورد.

«محمود» در حالی که مشغول به تحصیل در دانشگاه بود، نتوانست نسبت به تجاوز دشمن به خاک سرزمین‌مان بی‌تفاوت باشد و مانند سایر جوانان ایران زمین عزمش را برای مقابله با دشمن بعثی جزم کرد و از طریق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به جبهه‌های «کردستان»، «حلبچه» و جنوب «خرمشهر» اعزام شد و ۱۷ ماه در این جبهه‌ها در کنار سایر رزمندگان اسلام به دفاع از کیان و تمامیت ارضی کشور پرداخت پس از بازگشت از جبهه ضمن ادامه تحصیل در سال ۷۰ به استخدام خبرگزاری ایرنا درآمد و سپس در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شد و بعد از پنج سال تلاش و فعالیت، به خارج از کشور اعزام و مسئولیت دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی را در مزارشریف برعهده گرفت.

مسئولیت‌پذیری و متعهد بودن وی به اندازه‌ای بود که وقتی شهر مزار شریف توسط طالبان سقوط کرده و خود محل استقرار ایشان در معرض خطر بود لحظه‌ای دست از رسالت خود برنداشت؛ شهید صارمی به همراه هشت دیپلمات ایرانی تنها به جرم نشر حقایق در کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان از سوی گروه بی‌ریشه و متحجر طالبان مورد حمله قرار گرفتند و پس از رگبار گلوله در گوری دسته جمعی دفن شدند تا هرگز شناسایی نشوند. بعد از ۱۷ مرداد ۷۷ و بی‌خبری ایران از خبرنگار ایرانی و دیپلمات‌ها وزارت خارجه اقدامات لازم را برای جست‌وجوی این عزیزان به کار گرفت و بعد از گذشت بیش از ۲۰ روز مشخص شد که این جوانان سرافراز ایرانی بی‌گناه و مظلومانه شهید شده‌اند.

انتهای پیام
captcha