خبرنگاران برای مبارزه با هجمه‌های دشمنان در خط مقدم باشند
کد خبر: 4160969
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳
فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان‌شمالی:

خبرنگاران برای مبارزه با هجمه‌های دشمنان در خط مقدم باشند

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان‌شمالی گفت: استکبار به بمباران شدید افکار و عقاید و نگرش‌ها پرداخته و این وظیفه خبرنگاران است  که برای مبارزه با این هجمه‌ها در خط مقدم باشند.

سردار اسماعیل فرجی، فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، سردار اسماعیل فرجی، فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان‌شمالی، شب گذشته ۱۶ مرداد در آیین بزرگداشت روز خبرنگار اظهار کرد: آمریکایی‌ها سه مولفه شامل قدرت،  ثروت و پرستیژ دارند که به موجب این سه مولفه برای خود اقتدار قائلند اما قدرت جمهوری اسلامی پرستیژ آنها را شکسته است.

وی گفت: آمریکا مدعی است که باید ارزش‌های آمریکایی، جهان‌شمول شود و برای تحقق این هدف دو روش سخت و روش نرم را پیش گرفته است، روش سخت، جنگ‌های نظامی  است که با پدید آوردن  اسرائیل آن را پیش گرفتند. 

وی ادامه داد: اما با پیروزی جمهوری اسلامی نقشه‌های آنها بر هم ریخت و قطب دیگری ایجاد شد که بر مبنای اسلام و ارزش‌های انسانی بود بنابراین این ایدئولوژی را تحمل نکردند  و از طریق جنگ به ایران حمله‌ور شدند و حدود ۳۸ کشور در این جنگ نابرابر به صدام کمک کردند اما ملت ایران با حمایت امام راحل و رشادت نیروی‌های مسلح پیروز شد.

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان‌شمالی گفت: آمریکایی‌ها سه تهدید شامل روسیه، چین و ایران را در سند استراتژی خود دیده‌اند که  ایران را تهدیدی ایدئولوژیک می‌دانند زیرا این مکتب بر مبنای اسلام است و برای پیش، حین و بعد از تولد انسان حرف برای گفتن دارد بنابراین آمریکا با این ایدئولوژی مقابله می‌کند و برای تحقق هدف چه بستری بهتر از فضای مجازی و جنگ نرم.

سردار فرجی افزود: دشمن ۴۴ سال است که با این انقلاب درگیر است اما حریف آن نشده است، هر جا آمریکا رفت پیروز شد اما اذعان کرده است که نظام جمهوری اسلامی برحق است و خدا با شماست و خود امریکا مطمئن است که باطل است بنابراین محکوم به نابودی است.

وی ادامه‌ داد: نقش شما خبرنگاران این است که استقامت، تلاش، کوشش و رشادت همه خدمتگزاران نظام مقدس را به اطلاع برسانید و عملکردها و رشد و توسعه زیرساخت‌ها را اطلاع رسانی کنید.

وی گفت: ما فرزند همین استان هستیم و می‌دانیم که در ۴۰ سال گذشته وضعیت چگونه بوده است، برخی می گویند گذر زمان موجب توسعه شده است، این غلط است، علم و تکنولوژی در ۱۰۰ سال گذشته هم بوده اما اجازه رشد نمی‌دادند و کسانی را مسئوليت می‌دادند که ملت را عقب نگاه دارند اما به محض اینکه با پیروزی انقلاب، مردم به صحنه آمدند، استکبار تحمل نکرد و تلاش‌ کرد انقلاب را شکست دهد.

وی تاکید کرد: امروز دشمن به دنبال ناامیدی و القای عدم کارایی قوای سه گانه، مسئولان و قداست‌زدایی و  مشروعیت زدایی از نظام است بنابراین نقش خبرنگاران در مقابله با این هجمه، بسیار سنگین است و همانطور که شهیدان امانی و صارمی  در این راه شهید شدند شما نیز باید در این راه مقدس تأثیرگذار باشید.

سردار فرجی گفت: امروز دشمن یک جنگ شناختی شدید علیه نوجوانان و جوانان آغاز کرده است و در حوزه‌های ادراکی و شناختی و همچنین بینشی و نگرشی برای جوانان ما نسخه می‌پیچد.

وی افزود:  دشمن امروز علیه جوانان ما، کار فرهنگی انجام می‌دهد و بویژه  برای فضای مجازی؛ بستری که متاسفانه رها شده است، برنامه دارد.

وی ادامه داد: استکبار به بمباران شدید افکار و عقاید و نگرش‌ها پرداخته است و این وظیفه خبرنگاران است  که برای مبارزه با این هجمه ها در خط مقدم باشند.

سردار فرجی تاکید کرد: با وجود هجمه‌های خارجی و با وجود نفوذی‌ها و سرسپرده‌های داخل کشور اما امروز انقلاب اسلامی در مقابل امپراطوری غرب، چه در عرصه رسانه‌‌ای و چه به صورت میدانی ایستاده و هژمونی دشمن را شکسته است.

حجت‌الاسلام نوروزی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه جوادالائمه(ع) خراسان‌شمالی نیز در این آیین گفت: در استانی زندگی می‌کنیم که همه مردم شریف این استان با روحیه سلحشوری و شهامت و فدا شدن برای آرمان‌های دینی و آرمانهای اصیل کشور عجین هستند.

وی افزود: این‌ها دقایق و ظرایف مردم شریف استان است که خبرنگاران و اصحاب رسانه باید روی اینها کار کنند، استان ما به عنوان استانی مظلوم، اما در عرصه رشادت‌ها  در سطح کشور، شناخته‌شده است‌.

وی ادامه داد: این استان کوچک با وجود فاصله از مناطق جنگی و با وجود اینکه یک گلوله و موشک نتوانست به آن برسد،  اما سه هزار رزمنده شهید به انقلاب تقدیم کرد که کم ظرفیتی نیست اما مغفول مانده است که اصحاب رسانه باید این دستاوردها را منعکس کنند.

بنا به این گزارش، در این آیین از خانواده شهیدان میثم امانی، شهید شاخص رسانه‌ای شرق کشور، شهید حسن وحیدی، شهید فراجا و شهید محمد مهدی احمدی از شهدای مرزبان استان خراسان‌شمالی تقدیر شد.

 

انتهای پیام
captcha