روز خبرنگار، روز تکریم قلم است
کد خبر: 4160923
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱

روز خبرنگار، روز تکریم قلم است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار گفت: روز خبرنگار، روز گرامیداشت امانتداری، خردورزی، ریزبینی، پشتکار، مردم‌اندیشی و حفظ حرمت واژه‌ها و تکریم قلم است.

رحجت الاسلام رمضان شجاعی

حجت‌الاسلام والمسلمین رمضان شجاعی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار، به مناسبت فرار رسیدن 17 مرداد روز خبرنگار، در گفت‌وگو با ایکنا مازندران گفت: شهادت محمود صارمی، خبرنگار جمهوری اسلامی به همراه ۸ نفر از اعضای کنسولگری جمهوری اسلامی در افغانستان در روز ۱۷ مرداد سال ۷۷، علت نامگذاری این روز توسط شورای فرهنگ عمومی به نام روز خبرنگار شد.

وی افزود: روز خبرنگار، روز گرامی‌داشت اصحاب خبر به مناسبت شهادت انسان والایی است که در انجام مسئولیت تا پای جان ایستاد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رمضان شجاعی تصریح کرد: روز خبرنگار، روز گرامیداشت امانتداری، خردورزی، ریزبینی، پشتکار، مردم‌اندیشی و حفظ حرمت واژه‌ها و تکریم قلم است و اگر خبرنگاران تکریم می‌شوند، به واسطه پایبندی ایشان به این ارزش‌های والاست.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار با تبریک این روز به همه خبرنگاران، بیان کرد: خبرنگاران اندیشمندی که حرمت قدسی کلمات را ارج می‌نهند و شرایط دشوار محیط و پیچیدگی روابط انسانی، حرفه خبرنگاری ایشان را از توجه به تأثیر شگفت و مسئولیت‌آفرین واژه‌ها بر روان انسان‌ها و جو جامعه غافل نمی‌کند.

وی اظهار کرد: خبرنگار حرفه‌ای کسی است که خمیرمایه‌ای از هنر خبرنگاری، هوش، استعداد، قلم و توانایی‌ها و آگاهی‌های لازم را دارد و بسیار مجهز، کارکشته و دوره دیده و آموزش دیده هم است. خبرنگارانی که خود را در برابر خداوند به خاطر  تک تک واژه‌هایی که بر لوح ضمیر مخاطب می‌نویسند، پاسخ‌گو می‌بینند و تولید خبر را نه هدف، بلکه وسیله‌ای برای ادای مسئولیت در ارتقای آگاهی و سلامت مردم می‌شناسند.

انتهای پیام
captcha