ثبت احوال حلقه اتصال بین مردم در معرفی مشاهیر و نخبگان استانی است
کد خبر: 4160884
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴

ثبت احوال حلقه اتصال بین مردم در معرفی مشاهیر و نخبگان استانی است

مدیرکل ثبت احوال گلستان گفت: ثبت احوال حلقه اتصال بین مردم و معرفی مشاهیر و نخبگان بوده و ما باید از تمام ظرفیت خود برای معرفی مشاهیر ملی و جهانی خود بهره ببریم و آن را در دسترس همگان قرار دهیم.

بازدید مدیر کل ثبت احوال گلستان از خبرگزاری ایکنا گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، حمیدرضا مطیع، مدیر کل ثبت احوال گلستان امروز، 16 مرداد در بازدید از خبرگزاری ایکنا گلستان ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: رسانه‌ها نقشی مهم و عمیق در مسیر شکل‌دهی افکار عمومی ایفا می‌کنند و فعالان این حوزه، روایتگر و تبیین‌کننده و روشنگر یک جامعه محسوب می‌شوند.

مدیر‌ کل ثبت احوال گلستان گفت: وظیفه ما اطلاع‌رسانی و ارائه آمار دقیق بوده، لذا در حد توان سعی در خدمت‌رسانی داریم و اطلاعات و آمار را در خدمت خبرگزاری قرار داده تا آن‌هارا منعکس کنند.

مدیر کل ثبت احوال گلستان ضمن اشاره به سامانه یکتای هویت ایرانی‌، گفت: این سامانه با نام سهیم نسخه فردی آن منتشر شده و تغییر نشانی به صورت لحظه‌ای در این سامانه بسیار مهم است، لذا سازمان ثبت احوال در تلاش است تا برای تهیه شناسنامه از ثبت‌الکترونیک استفاده کرده و حدود 55 درصد از جمعیت استان‌، شناسنامه آن‌‎ها به صورت الکترونیکی عوض شده است.

مطیع با تاکید بر اسناد مکتوب با ارزشی از زمان تأسیس ثبت احوال بیان کرد: ثبت احوال حلقه اتصال مردم و معرفی مشاهیر بوده و ما باید از تمام ظرفیت خود برای معرفی مشاهیر ملی و جهانی خود بهره برده و آن را در دسترس همگان قرار دهیم.

مدیر کل ثبت احوال گلستان به مشهورترین نام‌ها در 10 سال اخیر اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه قانون انتخاب نام با اعلام کننده بوده و از میان آن‌ها نام‌های محمد، آیهان، علی، امیرعلی و آرتین از مشهورترین نام‌ها برای پسران و فاطمه، دلوین، زهرا، حلما و سلین برای دختران بوده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری تعداد 9.526 تولد ثبت شده که در مقایسه با سال گذشته 8/4 درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: بیش از یک میلیون و 502 هزار نفر واجب شرایط دریافت کارت ملی هستند که در این راستا بیش از یک میلیون و 469 نفر متقاضی کارت ملی و بیش از 32 هزار نفر تا پایان سال مشمول کارت ملی خواهند شد.

مطیع با تاکید بر اینکه لازمه خدمت ارائه کارت ملی هوشمند است،گفت: یکی از اقدامات خوب ثبت احوال کشور و به طبق آن در استان‌ها ارائه آمار دقیق و متقن برای اشتغالزایی جوانان و بحث جمعیت و فرزندآوری بوده که توانستیم با تهیه برشور، موشن‌گرافی، نشست‌های علمی و پژوهشی کارهای فرهنگی خوبی در مسئله فرهنگ نام و نام‌گزینی، فرزند‌آوری، مسئله جمعیت داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha