وجود ۱۴۰ مؤسسه قرآنی مجوزدار در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 4160775
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷

وجود ۱۴۰ مؤسسه قرآنی مجوزدار در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بیش از ۱۴۰ مؤسسه قرآنی مجوزدار در سطح استان آذربایجان‌شرقی، وجود دارد، گفت: نیمی از این مؤسسات تعطیل هستند و در حال ارزیابی مؤسسات قرآنی استان در قالب ۵۰ محور برای توانمندسازی هستیم.

محمدحسین بلاغی، مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سید محمدحسین بلاغی، مدیرکل ارشاد استان، امروز، 16 مردادماه با حضور در دفتر خبرگزاری ایکنا به مناسبت روز خبرنگار و سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، در خصوص شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی آذربایجان‌شرقی، گفت: این شورا در استان‌های کشور در حال برگزاری است اما در استان ما بنا به دلایلی تشکیل و سپس غیرفعال شده است که اکنون برنامه داریم تا این شورا را فعال کرده و جلسات آن به‌صورت مجزا برگزار شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۴۰ مؤسسه قرآنی در سطح استان آذربایجان‌شرقی، وجود دارد، اظهار کرد: نیمی از این مؤسسات تعطیل هستند. در حال ارزیابی مؤسسات قرآنی استان در قالب ۵۰ محور هستیم و این ارزیابی تا شهریورماه به اتمام رسیده و با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته طی یک سال آینده توانمند خواهند شد.

بلاغی با بیان اینکه ما برای انس با قرآن کریم، ایده نداریم، ادامه داد: مشکل اصلی در بحث فعالیت‌های قرآنی ایده‌پردازی است.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی در ادامه از فعالیت ۵۴۹ رسانه در استان خبر داد و گفت: این تعداد رسانه شامل ۱۸ روزنامه، ۲۶۲ پایگاه خبری برخط، ۲۰ پایگاه خبری غیربرخط و سایر رسانه‌های مکتوب و برخط می‌شود.

وی افزود: آذربایجان‌شرقی با دارا بودن بیش از ۵۰۰ رسانه بعد از تهران، رتبه دوم را از نظر تعداد رسانه در سطح کشور دارد و براساس جمع‌بندی‌های اخیر وزارت ارشاد نیز ۱۲ پایگاه خبری استان در بین ۱۰۰ پایگاه خبری برتر کشور قرار دارند.

بلاغی ادامه داد: اگر سهم تهران را با ۶۰ درصد از این جمع‌بندی نادیده بگیریم، یک چهارم پایگاه‌های برتر استان‌های کشور در استان ما قرار دارند.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی، با اشاره به چالش‌های فعالیت رسانه‌های متعدد در استان، افزود: تعدد رسانه‌ها در کنار مشکلات حمایتی و اعتبارات، به معنای کوچک شدن فضای فعالیت نیست بلکه فرصتی برای رشد و توسعه استان بوده و اگر رسانه‌ای بتواند در شاخه خاصی فعالیت کند و نیز خلاقیت داشته باشد، می‌تواند جایش را در فضای رسانه‌ای پیدا کند.

بلاغی با بیان اینکه حمایت و نگاه ما به رسانه‌ها، جناحی نیست، گفت: اداره‌کل ارشاد اسلامی استان، توان خود را برای حمایت و پشتیبانی از رسانه‌ها و حتی از رسانه‌هایی که انتقاد مصلحانه در قالب رسالت حرفه‌ای خود دارند، متمرکز می‌کند. 

وی با بیان اینکه مجموعه‌های رسانه‌ای در دوره هجوم اطلاعات نباید دچار کارهای زرد شوند، تصریح کرد: هر رسانه یک بالی دارد و وقتی نامش شنیده می‌شود، با همان بال در ذهن معنایی ایجاد می‌کند که این تصور با شنیدن نام ایسنا، انجام کارهای متنی و نه حاشیه‌ای است که در راستای تعالی بخشی و مطالبه گری به صورت دقیق فعالیت کرده و دچار زردگرایی نیست. 

مدیرکل ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اجرای طرح «جهاد سواد رسانه‌ای» توسط جهاددانشگاهی در استان، گفت: کار سواد رسانه‌ای، کاری است که باید کسی آن را بر دوش می‌گرفت که جهاددانشگاهی، این کار را برعهده گرفته و شروع کرده است که قطعاً تاثیرات آن روز به روز دیده خواهد شد.

علی اصغر فاتحی‌فر، رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار گفت: ایسنا با بدنه جوان و دانشجویی خود علاقه دارد تا با مجموعه‌های دانشگاهی و فرهنگی استان جریان‌سازی کند و در حد توان در راستای جهاد تبیین، تنش‌زدایی و ایجاد آرامش در جامعه گام بردارد.

وی با اشاره به ارتباط جهاددانشگاهی و به خصوص ایکنا و ایسنا با قشر دانشجو، اظهار کرد: این ارتباط در مراکز مختلف جهاددانشگاهی باعث ایجاد پویایی در این مجموعه شده و فکر جوان و بدیع در بدنه جهاددانشگاهی ایجاد می‌شود. 

حضور مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی در ایکنا
حضور مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی در ایکنا
حضور مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی در ایکنا
حضور مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی در ایکنا
حضور مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی در ایکنا
حضور مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی در ایکنا
حضور مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی در ایکنا
حضور مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی در ایکنا
انتهای پیام
captcha