فرهنگ شهادت در جامعه برجسته شود
کد خبر: 4160637
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵

فرهنگ شهادت در جامعه برجسته شود

امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه هرجایی خبر از فرهنگ شهادت نیست، فرهنگ‌های غیردینی و هیچی و پوچی غلبه پیدا کرده است، گفت: فرهنگ شهادت باید در جامعه برجسته شود و برای اصلاح رفتارها و فرهنگ حاکم بر شهرستان نیاز به ترویج فرهنگ شهادت و ایثار داریم.

حجت الاسلام شمس الدین امام جمعه بندر انزلی

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین، امام جمعه بندر انزلی امروز، ۱۵ مردادماه در جلسه ستاد شهرستانی کنگره سرداران، امیران و هشت‌هزار شهید استان گیلان در بندرانزلی اظهار کرد: در شهرستان باید فراتر از بحث کنگره کار کنیم و این شهر باید در تجلیل و زنده نگه داشتن یاد شهدا الگوی شهرهای دیگر شود، اگر مدیران جامعه اسلامی نسبت به شهدا و ارج نهادن به مقام شهادت تلاش نکنند و وظایف‌شان را انجام ندهند این یک ناسپاسی بسیار آشکار و ناشایستی است.

وی با تأکید بر اینکه در جامعه اسلامی هیچ الگویی برتر و برجسته‌تر از شهید و شهادت نداریم، افزود: در معارف دینی بالاترین فوز شهادت و بالاترین انسان‌ها از لحاظ ارج و قرب و منزلت در پیشگاه پروردگار متعال شهید معرفی شده و هر زمانی در هر جامعه‌ای فرهنگ شهادت برجستگی پیدا کرده، روحیه ظلم‌ستیزی، استکبارستیزی و عدالت‌خواهی پررنگ بوده است.

امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه هرجایی خبر از فرهنگ شهادت نیست، فرهنگ‌های غیردینی و هیچی و پوچی غلبه پیدا کرده است، تصریح کرد: فرهنگ شهادت باید در جامعه ما خصوصا در شرایط فعلی برجسته شود و برای اصلاح رفتارها و فرهنگ حاکم بر شهرستان نیاز به ترویج فرهنگ شهادت و ایثار داریم و دشمن هم تلاش می‌کند این راه را مسدود کند تا بتواند کار خودش را پیش ببرد.

وی با تأکید بر اینکه صرف اینکه عکسی از شهدا بزنیم یا تندیس و سردیس درست کنیم کفایت نمی‌کند، افزود: معرفی شهدا خیلی مهم است بسیاری از جوانان و نوجوانان ما شهید نامجو را نمی‌شناسند، حتی نمی‌دانند که اهل انزلی بوده و چه سوابقی داشته و چگونه شهید شده است.

شمس‌الدین با تأکید بر اینکه فلسفه این نوع کنگره‌ها و یادواره‌ها برای شهدای عزیزمان در چند بعد است، تصریح کرد: یک بعد اثری است که برای خود ما متولیان و برگزار کنندگان و به تعبیری فراتر برای مدیران جامعه اسلامی دارد.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه بعد دیگر کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا بازتاب و اثر آن در جامعه است، گفت: بسیاری از ناهنجاری‌هایی که در جامعه داریم معلول کمرنگ شدن روحیه توجه به امور معنوی خصوصا امر شهادت است.

انتهای پیام
captcha