کتاب‌هایی که در محرم باید خواند
کد خبر: 4160061
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱

کتاب‌هایی که در محرم باید خواند

مسئول کانون تخصصی کتاب و کتابخوانی خدمت رضوی خراسان‌جنوبی گفت: خواندن کتاب‌هایی با محتوای عاشورایی را به ویژه در ماه محرم توصیه می‌کنیم تا به درک بیشتر واقعه کربلا و شناخت بیشتر افرادی که در این حوادث نقش ایفا کردند رهنمون شویم چراکه عزاداری درست به معنای حزن همراه با درک است.

محمدحسین فروتنی، فعال اجتماعی در هیئت‌های مذهبی و مسئول کانون تخصصی کتاب و کتابخوانی خدمت رضوی خراسان‌جنوبیمحمدحسین فروتنی، فعال اجتماعی در هیئت‌های مذهبی و مسئول کانون تخصصی کتاب و کتابخوانی خدمت رضوی خراسان‌جنوبی در خصوص ضرورت‌های فرهنگی یک هیئت عزاداری در گفت‌وگو با ایکنا از استان در خصوص کتاب‌هایی که در حال و هوای محرم می‌توان خواند، اظهار کرد: یکی از راه‌های پی بردن به حقیقت کربلا خواندن کتاب‌هایی است که آنچه مداحان و ردضه خوانان توصیف می‌کنند را قابل درک می‌سازد.

وی افزود: تا زمانی که در هر کاری خود تحقیق نکرده و یا مطالبی را نخوانیم نمی‌توانیم به درک واقعی برسیم، بنابراین باید به دنبال کتاب‌هایی برای درک کامل واقعه کربلا بود.

مسئول کانون تخصصی کتاب و کتابخوانی خدمت رضوی خراسان‌جنوبی بیان کرد: کتاب «چهار گفتار» شامل چهار سخنرانی مقام معظم رهبری است که موضوع مشترک تمامی آن‌ها یعنی تحلیل زمینه‌ها و عوامل مؤثر در بروز حادثه‌ عاشورای سال ۶۱ قمری است.

فروتنی ادامه داد: کتاب هفتاد و دو سخن عاشورایی، ما را به این فکر فرومی‌برد که اگر در کربلا بودیم آیا در لشگر امام حسین(ع) نقش ایفا می‌کردیم یا خیر و در کربلای امروز در کدام جایگاه قرار داریم. وی گفت: کتاب لهوف نیز از ابوالقاسم رضی الدین علی بن موسی معروف به سید بن طاووس است که به صورت نثر روان به تاریخ واقعه عاشورا پرداخته و تو را بیشتر با زندگانی آن زمان آشنا می‌سازد. در واقع مطالبی را به تو منتقل می‌کند که تا آن زمان شاید به این شیوه نمی‌دانستی.

دبیر محافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در کتاب داستانی نامیرا نیز صادق کرمیار به بیان وقایع عاشورا در اوج و هیجان می‌پردازد، این کتاب اوضاع آن زمان کوفه و کربلا را روایت کرده و دائما خواننده را در اوج وقایع قرار می‌دهد.

فروتنی یادآور شد: خواندن این کتاب‌ها را به ویژه در ماه محرم توصیه می‌کنیم تا به درک بیشتر واقعه کربلا و شناخت بیشتر افرادی که در این حوادث نقش ایفا کردند رهنمون شویم چراکه عزاداری درست به معنای حزن همراه با درک است.

انتهای پیام
captcha