افزایش ثبت نامی برای ورود به حوزه‌های علمیه طی امسال
کد خبر: 4159390
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴

افزایش ثبت نامی برای ورود به حوزه‌های علمیه طی امسال

مدیر حوزه علمیه خراسان از افزایش میزان ثبت نامی‌ها برای ورود به حوزه‌های علمیه در سه استان خراسان طی سال جاری خبرداد.

حجت الاسلام علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسانبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان صبح امروز ۹ مردادماه سال جاری در آیین تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خراسان‌شمالی که در محل مصلی بزرگ امام خمینی (ره) بجنورد برگزارشد، اظهارکرد: با توجه به فتنه اخیر دشمنان که تیغ تیز آن جامعه روحانیت را به عنوان پایگاه اصلی هدف قرارداده بود و طلاب و روحانیون در این برهه از زمان بیشترین آسیب را دیدند زیرا دشمنان می‌دانند که تاثیرگذاری دین و روحانیت بیشتر از همگان است اما این در حالیست که به برکت هوشیاری و بصیرت مردم میزان ثبت نامی برای ورود حوزه‌های علمیه در سه استان خراسان امسال بیشتر بوده است.

وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به خراسان‌شمالی، تاکید کرد: باید سخنان معظم له برای مدیر جدید حوزه علمیه استان چراغ راه بوده و با کمک و مشارکت و حمایت مسئولان استانی منویات رهبری در این استان بیش از پیش پیاده سازی و اجرا شود.

وی با تاکید بر اینکه خراسان‌شمالی طبق سخنان معظم له منطقه استعداد خیزی بوده و ظرفیت‌های فراوانی دارد، یادآورشد: باید این مهم در اولویت امور مدیر جدید قرارگیرد و برای بهرمندی از این ظرفیت‌ها و جذب حداکثری نیرو در استان بیش از پیش تلاش کند.

وی با بیان اینکه خراسان‌شمالی در بخش زیرساخت، از امکانات ارزشمندی برخوردار بوده به طوری که حوزه علمیه بجنورد از بهترین فضا‌ها و ظرفیت‌ها است، گفت: در این راستا باید تلاش شود استعداد‌های بیشتر منطقه جذب حوزه علمیه شوند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که باید حوزه کامل با تمام سطوح در این منطقه شکل بگیرد و این در حالیست که به برکت سفر معظم له تقریبا تمام مقاطع در این خطه دایر شده است، افزود: باید با حمایت مسئولان استانی و نماینده ولی فقیه در استان حوزه با تمام سطوح در منطقه شکل بگیرد و تقویت شود.

وی ادامه داد: برای ایجاد حوزه علمیه مطابق با نظر معظم له شرط اصلی هجرت علما بوده، باید علمای بزرگ استان در قم و مشهد با یکدیگر مشورت کنند ‌و علما را قانع کنند تا ۱۰ نفر از آنان برای تدریس و تبلیغ و تبین به خراسان‌شمالی هجرت کنند.

خیاط با تاکید بر تقویت حوزه‌های علمیه در سطح شهرستان‌ها، تصریح کرد: در ستاد هر اقدامی براب تقویت حوزه‌های شهرستانی لازم باشد انجام می‌شود تا طلاب در همان منطقه خود مشغول به تحصیل و تبلیغ شوند.

مدیر حوزه علمیه خراسان بر تربیت طلاب در چهار محور علمی، اخلاقی، سیاسی و بصیرتی طلاب تاکید کرد و گفت: مدیر جدید حوزه علمیه استان باید تلاش کند که عالم دینی ، متقی و با سیاست و بصیرت کافی را تربیت کند و باید تحقق این مهم را در اولویت قرار دهد.

‌وی با بیان اینکه تربیت سیاسی و دینی طلاب از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: طلبه‌ای که دشمن شناسی فرا نگرفته باشد و نتواند نقاط نفوذ را تشخص بدهد، نمیتواند به خوبی در صحنه حاضر شود، در این راستا باید برای تربیت و تقویت علمی و سیاسی طلاب بیش از پیش کوشید.

وی یادآورشد: طلبه‌ای که در بحران و کوران‌ها گوشه‌ای نشسته و عبا بر سر خود بکشد و درصحن جامعه نباشد مثلا توانسته خودش را حفظ کند، نشان از بی بصیرتی بوده و این یک ننگ است، طلبه باید با افتخار در صحن اجتماع حضور داشته باشد و به میدان آمده و مشکلات را مرتفع کند.

وی بااشاره به مجاهدت‌های روحانیت در طول تاریخ، انقلاب اسلامی و در برهه‌های زمانی متفاوت ، تصریح کرد: در دوران کرونا در موضوع خدمات اجتماعی این طلاب و روحانیت بودند که به بهترین شکل در صحنه حضور پیدا کردند.

حسن ناهیدی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان‌شمالی نیز در این مراسم با تاکید بر نقش محوری و رسالت سنگین روحانیت در انقلاب اسلامی، اظهارکرد: اگر استکبار جهانی بر روی جمهوری اسلامی حساسیت دارد به منظور وجود عنصر دین و دین محور بودن این نظام و انقلاب است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه روحانیت حلقه وصل مردم به دین بوده و است همواره هجمه‌های فراوانی علیه روحانیت از ترورهای جانی تا شخصیتی صورت گرفته است.

 وی تصریح کرد: طی جریان اغتشاشات، عملیات روانی بر حول محور روحانیت بوده، زیرا این گروه نقش اساسی در کشور دارند و به هر میزان که روحانیت بتواند نقش خود را دقیق‌تر ایفا کند، دشمن در اهداف خود ناکارآمدتر خواهد بود.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات حجت الاسلام علی حیدری، مدیر پیشین حوزه علمیه استان تقدیر و حجت الاسلام علی گوهری به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه خراسان‌شمالی معرفی شد.

انتهای پیام
captcha