عاشورا فرهنگی پیوسته و سرمشق دائمی برای امت اسلامی است
کد خبر: 4158690
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
ایمانیه:

عاشورا فرهنگی پیوسته و سرمشق دائمی برای امت اسلامی است

استاندار فارس، ایثار و از خودگذشتگی شهدای انقلاب اسلامی را برگرفته از مکتب عاشورایی امام حسین(ع) دانست و افزود: واقعه عاشورا، فرهنگی پیوسته و سرمشق دائمی برای امت اسلامی است.

دیدار استاندار فارس با خانواده شهید عبدالله اسکندریبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، همزمان با روز عاشورای حسینی، ایمانیه، استاندار فارس به همراه سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر استان و اسدی، شهردار شیراز امروز، 6 مردادماه با حضور در منزل سردار شهید حاج عبدالله اسکندری؛ سیدالشهدای مقاومت فارس، یاد و خاطره ایثارگری‌های این شهید و شهدای کربلای ایران را گرامی داشت.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در این دیدار ایثار و از خودگذشتگی شهدای انقلاب اسلامی را برگرفته از مکتب عاشورایی امام حسین(ع) دانست و افزود: واقعه عاشورا، فرهنگی پیوسته و سرمشق دائمی برای امت اسلامی است؛ همان‌گونه که مقام معظم رهبری می‌فرمایند هیچ وقت نباید امت اسلامی و جامعه‌ی اسلامی ماجرای عاشورا را به عنوان یک درس، به عنوان یک عبرت، به عنوان یک پرچم هدایت از نظر دور بدارد. قطعاً اسلام، زنده‌ی به عاشورا و به حسین‌بن‌علی (ع) است.

بنا بر این گزارش، سردار شهید حاج عبدالله اسکندری متولد ۱۵ فروردین سال۱۳۳۷ در محله قصرالدشت شیراز است. ایشان در سال ۱۳۹۳ به دست تروریست‌های «اجناد الشام» در مسیر دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها به شهادت رسید و همانند امام و مقتدای خود حضرت اباعبدالله الحسین(ع) سر از پیکر بی جانش جدا شد.

پیکر مطهر شهید مدافع حرم، سردار بی سر حاج عبدالله اسکندری هشت سال پس از شهادت، در سوریه شناسایی شد و به کشور بازگشت و همزمان با عاشورای سال ۱۴۰۱ هجری شمسی با حضور باشکوه مردم سومین حرم اهل بیت(ع) به سمت آرامگاه ابدی خود بدرقه و در گلزار شهدای دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شد.

انتهای پیام
captcha