اولویت ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مسائل اجتماعی است
کد خبر: 4158018
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲

اولویت ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مسائل اجتماعی است

رئیس ستاد امر به معروف استان همدان با اشاره به شعار «امر به معروف و نهی از منکر، نهضت حسینی، جامعه متعالی» به عنوان شعار کشوری این هفته است، گفت: اولویت ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مسائل اجتماعی است و با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که فرمودند کشور برای آنکه بتواند مشکلات را حل کند باید در قالب حلقه‌های میانی نقش ایفا کند تصمیم برآن شد تا در این مورد تمرکز کنیم.

میثم صابریون، رئیس ستاد امر به معروف استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، میثم صابریون، رئیس ستاد امر به معروف استان همدان، امروز سوم مرداد ماه، در جمع خبرنگاران، به مناسبت گرامیداشت هفته احیا امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، اظهار کرد: ۷۰ آیه در قرآن کریم به موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر پرداخته است و همچنین روایات متعددی از اهل بیت در بحث ضرورت و اهمیت این دو رکن وجود دارد.

وی افزود: اگر به این دورکن توجه نشود و از آن عبور شود سایر ارکان از بین خواهند رفت. دین اسلام دین اجتماعی است قیام سید‌الشهدا(ع) بزرگترین امر‌ به‌ معروف و نهی از منکر است و در مقوله اصلاح امور جامعه است. 

صابریون با اشاره به اینکه احیای ستاد امر به معروف و نهی از منکر از سال ۷۲ توسط رهبر معظم انقلاب بیان شد، گفت: انتظار از دولت و مجلس این است که در بحث سیاست‌های کلی نظام بسته پیشنهادی داشته باشند و این فریضه مظلوم به سمت پویایی حرکت کند و کاری کنیم که مردم خود آمر به معروف باشند.

وی با اشاره به اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر سه ویژگی اساسی دارد، افزود: ۱۸ عرصه تخصصی امربه‌معروف و نهی از منکر توسط گروه‌های احیاگر و مطالبه گر دنبال می‌شود که تسهیل گری گروه‌های فعال، پشتیبانی ستاد از گروه ها که ایده و طرح ارائه می‌دهند و حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر سه وظیفه اصلی این ستاد است.

رئیس ستاد امر به معروف استان همدان با تأکید بر اینکه باید این مسئله در جامعه جا بیافتد که امر به معروف باید مردم بر مردم و مردم بر مسئولین باشد، تصریح کرد: اگر در حوزه بستر سازی و سیاست‌گذاری مسیر هموار شود تا مردم بدون لکنت امر به معروف و نهی از منکر کنند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی رفع خواهند شد.

وی ادامه داد: در هفته امر به معروف ۲۴ عنوان برنامه در سه راهبرد انجام می‌شود با توجه به مصوبات شورای انقلاب فرهنگی، ستاد وظیفه تعیین شاخص در دستگاه‌های اجرایی دارد، ایجاد و تقویت ارتباط برون سازمانی و نظارت بر شاخص‌های عفاف و حجاب توسط ناظرین مردم در دستگاه‌های حاکمیتی سطح استان، تأکيد بر این مسئله دارد که ستاد دارای شأن نظارت عالیه است.

رئیس ستاد امر به معروف استان همدان با بیان اینکه ابلاغ آموزش، شاخص‌ها و نظارت بر شاخص‌ها بسیار مهم است، افزود: با توجه به جایگاهی که ستاد دارد باید بررسی کند که آیا همه این مسائل در سطح دستگاه حاکمیتی اجرایی می‌شود یا خیر؟

صابریون گفت: سالیانه چندصدنفر از دانشجویان توسط حوزه علوم انسانی پذیرش و جلساتی با آن‌ها برگزار می‌شود همچنین از ابتدای آغاز سال تحصیلی جدید قرار است ستاد امر به معروف و نهی از منکر با مشارکت دانشگاه‌ها کرسی آزاد اندیشی برگزار کند که تاکنون دوجلسه پیرامون این موضوع برگزار شده و نتایج در قالب یک تفاهم‌نامه و اجرایی شدن کار از ابتدای مهر باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های این هفته ستاد افزود: تولید محتوای فرهنگی در سطح شهری، فضای مجازی و رسانه‌ها، برگزاری جلسات سخنرانی با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی در حوزه آموزش مبلغین در ماه محرم و صفر در قالب برنامه‌های چهل مسجد و چهل منبر با موضوع اهمیت امر به معروف، معرفی گروه‌های مطالبه‌گر و فعالان اصحاب رسانه، ویژه برنامه گفت‌وگو محور در هفته احیای امر به معروف‌ونهی و دیدار و تجلیل از خانواده شهدای امر به معروف و جانبازان این حوزه بخشی از  برنا‌مه‌های ستاد است.

رئیس ستاد امر به معروف استان همدان با اشاره به شعار «امر به معروف و نهی از منکر، نهضت حسینی، جامعه متعالی» به عنوان شعار کشوری این هفته است، تصریح کرد: اولویت ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مسائل اجتماعی است و با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که فرمودند کشور برای آنکه بتواند مشکلات را حل کند باید در قالب حلقه‌های میانی نقش ایفا کند تصمیم برآن شد تا در این مورد تمرکز کنیم.

صابریون ادامه داد: مطالبه گری در عرصه ۱۸ گانه به صورت تخصصی انجام می‌شود و در استان همدان بستر سازی‌ها انجام شده تا پشتیبانی و حمایت از گروه‌ها انجام شود؛ در برگزاری میز خدمت در مصلی نماز جمعه، از نمازگزاران از مسئولین مطالباتی داشتند و تاکنون پیگیری شده و از مجموعه مطالبه گری تقدیر و تشکر هم صورت گرفته‌است.

وی در پایان افزود:  از مدیران به ستاد دعوت و پیرامون موضوع امر به معروف مسؤلین که ستاد بستر ساز است انتقال پیام به آن‌ها صورت گرفته است و خوشبختانه همکاری خوبی در این زمینه با مسئولين داشته‌ایم.

انتهای پیام
captcha