سوگواره «احلی من العسل» در رشت برگزار شد
کد خبر: 4157661
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹

سوگواره «احلی من العسل» در رشت برگزار شد

سوگواره عاشورایی «احلی من العسل» امروز، دوم مردادماه همزمان با ششم محرم با حضور 800 دانش‌آموز در مهدیه رشت برگزار شد.

سوگواره «احلی من العسل» در مهدیه رشت

به گزارش ایکنا از گیلان، نوجوانان گیلانی امروز، دوم مردادماه مصادف با ششم محرم همزمان با نوجوانان سراسر کشور در سوگواره عاشورایی «احلی من العسل» به یاد نوجوان دشت کربلا حضرت قاسم(ع) و فداکاری و از جان گذشتگی او در مهدیه رشت «لبیک یا حسین» سردادند و با آرمان های این شهید و دیگر شهدای کربلا تجدید بیعت کردند.

محمدی فائزی، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در حاشیه این سوگواره با بیان اینکه این مراسم به طور همزمان در مناطق مختلف استان برگزار شده، اظهار کرد: در این مراسم بیش از ۸۰۰ دانش‌آموز مقطع متوسطه اول نواحی یک و دو رشت شرکت کردند.

وی افزود: با درک درست پیام احلی من العسل حضرت قاسم(ع)، می‌توان ارزش‌های ناب فرهنگ عاشورایی را در مسیر تعالی و کمال درک کرد و به آینده سازان انتقال داد. هدف از برگزاری این همایش ترویج فرهنگ عاشورا، ولایتمداری، آشنایی با شهید نوجوان کربلا و شهدای نوجوان دوران هشت‌سال دفاع مقدس است.

حجت‌الاسلام خداپرست، یکی از وعاظ شهر رشت نیز در این مراسم تأسی از ارزش‌های ناب نهضت کربلا را نیاز امروز جامعه عنوان کرد و گفت: الهام از پیام‌های انسان‌ساز و درس آموز واقعه‌ مهم تاریخی است که زمینه‌ حفاظت از ارزش‌های اسلام اصیل را مهیا و شیوه‌های ارتقا و ارائه خدمات به جامعه اسلامی را نهادینه می‌کند.

انتهای پیام
captcha