امام جمعه میناب: سنت‌های اصیل و بومی هیئات حفظ شود
کد خبر: 4157529
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹

امام جمعه میناب: سنت‌های اصیل و بومی هیئات حفظ شود

امام جمعه شهرستان میناب در جمع هیئات مذهبی بخش بندزرک بر حفظ سنت‌های اصیل و بومی محلی تأکید کرد.

ارسالی/ سنت های اصیل و بومی محلی باید حفظ شودبه گزارش ایکنا از هرمزگان؛ به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی میناب، حجت الاسلام والمسلمین محسن ابراهیمی، امام جمعه شهرستان میناب در پنجمین همایش شور و شعور حسینی روستای پولاد قاسمی بیان کرد: باید ابتدا سنت‌های عزاداری، نوحه‌خوانی و مداحی را به خوبی شناخت و در مرحله بعد آنها را پالایش کرد تا سنت‌هایی که موجب تقویت شریعت اسلامی و اسلام و تفکر شیعه می‌شود مورد حمایت قرار گیرد و آسیب‌های احتمالی برطرف شود.

امام جمعه شهرستان میناب افزود:  اگر به تحریف‌هایی که در برخی از کتاب‌ها وارد شده توجهی نشود و در منبرها و مداحی‌ها ترویج داده شود، چه بسا آسیب‌های زیادی به فرهنگ عاشورا وارد می‌شود، بنابراین نباید هر چیزی را در منابر بیان کرد.

وی خاطرنشان کرد: حفظ آئین و سنت‌های محلی به ویژه آداب عزاداری محلی و انتقال آن به نسل‌های آینده از اهمیت خاصی برخوردار است که برگزاری این همایش‌ها و سوگواره‌ها زمینه حفظ و ترویج فرهنگ عزاداری بومی و سنتی این منطقه را فراهم می‌کند.

ابراهیمی با بیان اینکه باید با سنت‌های عزاداری تا جایی که انجام آن مجاز است برخورد نشود تصریح کرد: چتر حمایت معنوی و عاطفی باید در محافل مذهبی برای همه قشرهای جامعه به ویژه نسل جوان وجود داشته باشد.

انتهای پیام
captcha