دسته عزاداری دانشگاه تهران به راه می‌افتد
کد خبر: 4157353
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲

دسته عزاداری دانشگاه تهران به راه می‌افتد

دسته عزاداری هیئت عاشقان ثارالله(ع) دانشگاه تهران از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه، دوم مرداد ماه همزمان با ششم محرم‌الحرام با حضور اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان در صحن پردیس مرکزی و خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران به راه می‌افتد.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، طنین نوای «یا حسین؛ یا مظلوم» عزاداران حسینی دانشگاه تهران همزمان با مراسم سینه‌زنی، در صحن دانشگاه تهران و خیابان‌های انقلاب اسلامی، کارگر شمالی و شانزدهم آذر طنین‌انداز می‌شود.

این مراسم که از ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه دوم مرداد ماه از مقابل سازمان مرکزی دانشگاه تهران آغاز می‌شود، تا اذان ظهر ادامه دارد.

عزاداران حسینی در پایان این مراسم پس از غبارروبی مزار شهدای گمنام آرمیده در صحن دانشگاه تهران، برای اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد دانشگاه تهران اجتماع می‌کنند. پس از اقامه نماز، عاشقان حسینی مهمان خوان پربرکت حضرت سیدالشهد (ع) هستند.

مراسم پرفیض زیارت عاشورا و مرثیه‌سرایی نیز با حضور دانشگاهیان از ساعت ۷ صبح روز دوشنبه دوم مرداد ماه در محوطه سازمان مرکزی دانشگاه برگزار می‌شود. این مراسم معنوی در روز سه‌شنبه ۳ مرداد ماه به میزبانی دانشکدگان هنرهای زیبا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha