سوزاندن قرآن نمی‌تواند مانع نشر اسلام شود
کد خبر: 4156822
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲

سوزاندن قرآن نمی‌تواند مانع نشر اسلام شود

امام جمعه ملایر گفت: کفار وقتی می‌بینند دیگر توانی برای آنها در مقابل اسلام باقی نمانده دست به سوزاندن قرآن می‌زنند، در حالی‌که فکر می‌کنند چراغ اسلام را خاموش می‌کنند اما بدانند که با سوزاندن قرآن نمی‌توان جلوی نور و نشر اسلام را گرفت.

امام جمعه ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمد علی ارزنده، امام‌جمعه ملایر، امروز، 30 تیرماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی با استناد به امت‌های مختلف در دوران تاریخ اظهار کرد: در جامعه اسلامی اگر ستمی می‌شود باید جلوی آن گرفته شود اگر خلافی مشاهده می‌شود بر اثر نوع عملکرد مسئولین آن جامعه است و اگر درست عمل شود مشکلات حل می‌شود.

وی به موضوع مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پرداخت و گفت: مهمترین هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا، اصلاح امت و احیای امر به معروف و نهی از منکر بود که در این راستا جان خود و یاران وفادارش را فدا می‌کند.

خطیب جمعه ملایر با استناد به احادیث و روایات در خصوص امر به معروف و نهی از منکر، گفت: امر به معروف و نهی از منکر از خصوصیات مؤمنین است و مؤمن کسی است که از روی برادری، اخوت و وظیفه شرعی اگر خلاف و منکری را در جامعه می‌بیند تذکر دهد و طرف مقابل نیز نباید ناراحت شود.

وی با بیان اینکه امر به معروف ونهی از منکر باید بر اساس  قوانین و در چار چوب احکام شرع باشد تا بتواند تاثیرگذاری خود را در سطح جامعه به منصه ظهور برساند، افزود: اگر انتقاد منصفانه باشد باید آن را قبول و از منکر دوری کرد.

ارزنده یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر را باید در جامعه اسلامی نهادینه کرد اینکه به خاطر مصلحت اندیشی هر روز یک منکر بیاید و ما عقب نشینی کنیم کار  منطقی نیست.

وی در ادامه به 26 تیرماه روز شورای نگهبان  اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان جایگاه بی بدیل حراست از جمهوری اسلامی است و به خاطر این جایگاه مورد هجمه دشمنان داخلی و خارجی است اگر شورای نگهبان وظیفه خود را به خوبی انجام دهد نظام جمهوری اسلامی بیمه است.

ارزنده در ادامه به برگزاری یادواره 285 شهید ارتش شهرستان ملایر در دوم مرداد ماه در سالن الغدیر ملایر اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران بیش از 48 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده و همواره ارتشیان جان بر کف در دفاع از انقلاب اسلامی از ابتدای انقلاب تا کنون مقتدرانه ایستاده‌اند  و به آنها افتخار می‌کنیم.

وی ضمن تقدیر از اقدامات اخیر نیروی انتظامی بسیجیان و دادستانی ملایر در مقابله با تعدادی از هنجار شکنان و برخی اشرار در شهرستان تقدیر کرد و گفت: اقدامات هنجار شکنانه در جامعه اسلامی جایگاهی ندارد و کسانی که ارزش‌های اسلام و انقلاب را زیر پا بگذارند با آنها برخورد می‌شود.

خطیب جمعه ملایر در ادامه با بیان اینکه روز عاشورای امسال همزمان با روز جمعه و برگزاری نماز ظهر عاشورا مصادف با نماز جمعه است، گفت: نماز جمعه هفته آینده در میدان امام خمینی(ره) و خیابان خیام با حضور گسترده عزادران حسینی برگزار می‌شود.

وی در ادامه ضمن محکومیت حرکات قبیحانه توهین و آتش زدن قرآن کریم، این حرکات را خیانت دشمنان اسلام دانست و اظهار کرد: به یاری خدا آخرین نفس‌های کفر در برابر اسلام تداعی شده و وقتی می‌بینند دیگر توانی برای آنها در مقابل اسلام باقی نمانده دست به چنین اقداماتی می‌زنند در حالی که فکر می‌کنند چراغ اسلام را خاموش می‌کنند اما بدانند که با سوزاندن قرآن نمی‌توان جلوی نور و نشر اسلام را گرفت.

انتهای پیام
captcha