ملت‌های مسلمان دولت سوئد را پشیمان کنند/ دلِ خونِ سران قوا از بی‌حجابی‌ها
کد خبر: 4156746
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
خطیب جمعه تهران:

ملت‌های مسلمان دولت سوئد را پشیمان کنند/ دلِ خونِ سران قوا از بی‌حجابی‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با بیان اینکه اهانت مجدد به قرآن در سوئد با حمایت پلیس و دولت این کشور انجام شد، گفت: پلیس سوئد از این عمل حمایت کرده است. با این کارهای احمقانه از جایگاه اسلام و دین کم نمی‌شود بلکه خود این نشانه پیشرفت دین است؛ ملت‌های مسلمان باید دولت سوئد را پشیمان کنند.

حجت الاسلام خاتمی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی امروز، 30 تیر در خطبه اول نماز جمعه تهران که در مصلای امام خمینی(ره) اقامه شد، با دعوت مردم به تقوای الهی اظهار کرد: هیچ کس بهتر از خداوند پای قول خود نمی‌ایستد و آنهایی که زیر قول خود می‌زنند جاهل و نادان هستند.

وی افزود: خدا وعده داده خون شهدا گم‌شدنی نیست؛ آنها که در راه خدا کشته شده‌اند اعمالشان گم‌شدنی نیست. هر چند خیلی‌ها تلاش می‌کنند آثار خون شهدا را از بین ببرند ولی نمی‌توانند، چون طبق فرموده قرآن شهید زنده است و لذا نباید نگاهمان به شهید نگاه معمولی باشد. نگاه به شهید نیازمند فهم است.

خون حسین(ع) معجزنمایی می‌کند

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه ما در قفس این دنیا هستیم و آن عالم، عالم دیگری است، گفت: شهدا زنده‌ هستند حتی زنده‌تر از ما و شاهد زنده بودن آنها حسینِ فاطمه است. 1384 سال از شهادت حسین(ع) می‌گذرد ولی همچنان همه برای او لباس مشکی می‌پوشند و 14 قرن است که خون معجزنمایی می‌کند.

خاتمی ادامه داد: اگر امام حسین(ع) و یاران او خونشان را برای اسلام فدا نکرده بودند از اسلام چیزی جز نامش باقی نمی‌ماند و در نهایت خون حسین(ع) در 22 بهمن 1357 نتیجه داد. ما مدیون حسین(ع) هستیم و در سال 57 هم باز امام خمینی(ره) از حسین(ع) مدد گرفت تا آنجایی که تاج شاهنشاهی را بر سر طاغوت خراب کردند.

وی در پایان خطبه اول از خداوند خواست که همه ما را تا پایان زندگی در مسیر و خط امام حسین(ع) قرار دهد و در نهایت حسینی بمیراند.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام خاتمی در خبطه دوم گفت: سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا دعوت به تقوا را رها نکردند و فرمودند که حریم خدا را حفظ کنید و حریص دنیا نباشید.

وی در ادامه این خطبه به مسئله اهانت مجدد به قرآن کریم، برپایی مجالس حسینی، تجلیل از راهپیمایی غدیر و اجتماعات حجاب و عفاف پرداخت.

ملت‌ها مسلمان دولت سوئد را پشیمان کنند

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اهانت مجدد به قرآن در سوئد با حمایت پلیس و دولت این کشور انجام شد، گفت: پلیس سوئد از این عمل حمایت کرده است. با این کارهای احمقانه از جایگاه اسلام و دین کم نمی‌شود بلکه خود این نشانه پیشرفت دین است؛ ملت‌های مسلمان باید دولت سوئد را پشیمان کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری از وزارت خارجه کشورمان تشکر کرد که سفیر سوئد را فراخواند و از سوی دیگر از مردم عراق هم به خاطر اینکه سفیر سوئد را به سفارت آمریکا فرار دادند قدردانی کرد و گفت که بازی با دین بازی با آتش است و باید بدانند توهین به قرآن هزینه دارد.

خاتمی در ادامه با اشاره به ضرورت برپایی مجالس حسینی در ماه محرم گفت: ماه محرم ماه مجالس حسینی است و اسلام با این مجالس زنده می‌ماند و امام صادق(ع) برگزاری این مجالس را توصیه کرده‌اند. امام صادق(ع) فرمودند: «من این مجالس را دوست دارم.» این مجالسی که امام صادق(ع) دوست دارند همه ما هم دوست داریم. مدیران هیئت‌ها و سخنرانان و مداحان قدر این مجالس را بدانند و مداحان به دنبال اشعار پرمحتوا باشند و نهضت عاشورا را تبیین کنند.

اردوگاه حسین(ع) اردوگاه نظام است

وی ادامه داد: امروز اردوگاه حسین(ع) اردوگاه نظام اسلامی است. یک ذره از این شورهای حسینی را کم نکنید، سینه‌زنی با شور، اطعام‌های با شور و اینها باید زنده بمانند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به راهپیمایی ده کیلومتری غدیر در تهران گفت: انصافاً این راهپیمایی عشق به علی بود. خیلی حرکت مقدسی بود و کاملاً مردمی و خودجوش بود و دولت در آن دخالت نداشت. بعضی‌ها که با علی(ع) و اهل بیت(ع) زاویه یا مشکل دارند می‌گویند این راهپیمایی دولتی بود، فرض کنید دولتی هم بود و باید از آن دولتی که این راهپیمایی را برپا کرده تشکر و به او باریکلا گفت. می‌گویند اگر هزینه این راهپیمایی را خرج نگهداری یوزپلنگ‌ها می‌کردند بهتر بود، اینها واقعاً نمی‌دانند چه می‌گویند، هرکه با آل علی درافتاد ور افتاد.

خاتمی درباره تجمعات حمایت از عفاف و حجاب گفت: این تجمعات کاملاً مردمی بوده و جلوه غیرت دینی بانوان است و بوی زینب می‌دهد. آنهایی که از بی‌حجابی می‌نالند بدانند که یک راه گسترش حجاب برپایی همین تجمعات است. رؤسای سه قوه دلشان از این بی‌حجابی‌ها خون است و چنین تجمعاتی حمایت می‌کنند. تا آخرین نفس‌ها فریاد ما حجاب است و اینها مصداق برپایی شعائر دینی است.

آنهایی که بی‌حجابی را تئوریزه می‌کنند از خدا بترسند

وی ادامه داد: حجاب چیزی نیست که ما طلاب آن را درآورده باشیم، حجاب را خدا گفته و بیش از 10 آیه قرآن در رابطه با حجاب وجود دارد و همچنین اکثر یا تمام مراجع حجاب را از ضروریات دین می‌دانند. مراجع صدها سال پیش کتاب‌ها در این مورد نوشته‌اند پس ربطی به این نظام ندارد. آنهایی که بی‌حجابی را تئوریزه می‌کنند از خدا بترسند و به خود بیایند. رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند بی‌حجابی هم حرام شرعی است و هم حرام سیاسی و در منکر بودنش شکی نیست.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: خانمی که بی‌حجاب بیرون می‌آید مریض است و باید با افراد مریض با مهربانی رفتار کرد و او را با مهربانی درمان کرد و نباید با او خشونت کرد و برخوردها باید انسانی و مهرآمیز باشند. اینها دختران همین مملکت هستند و از آن طرف آب که نیامده‌اند، نهی از منکر داشته باشید اما نهی از منکر قرآنی. این همه شهید داده‌ایم که اسلام و قرآن حاکم شود و این ملت اجازه نخواهند داد کسانی بر اساس هوا و هوس احکام اسلام را مورد هجمه قرار دهند.

خاتمی تأکید کرد: همه وظیفه دارند و خانواده‌ها وظیفه دارند تناقضات در مورد حجاب را از بین ببرند؛ مثلاً مادری چادر بر سر دارد و دخترش بی‌حجاب و در اینجا تناقض دیده می‌شود و از مادران دختران بی‌حجاب می‌خواهیم که دختران خود را جمع و جور کنند. مسئولان و رؤسای سه قوه متحدند که بی‌حجابی منکر است و در همین جا از نیروی انتظامی مظلوم حمایت می‌کنم و این عزیزان، عزیزان خط مقدم هستند و به وظیفه‌شان عمل کنند.

وی در پایان با بیان اینکه من در متن مردم هستیم، گفت: در سراسر کشور سخنرانی می‌کنم، مردم با نگرانی از من می‌پرسند چه می‌شود؟ این بی‌حجابی جمع می‌شود یا نه؟ بدانید تا شما در صحنه هستید و دین دارید بی‌حجابی هنجار نخواهد شد و ترویج نمی‌یابد. به مسئولان می‌گویم شما در پی خواست مردم هستید و توده مردم ما حجاب را می‌خواهند و می‌خواهند از گوشه و کنار این کشور بوی دین بیاید نه بوی لامذهبی و بی‌دینی.

انتهای پیام
captcha