آغاز به کار انجمن شعر «غدیر تا عاشورا» ناوگان شمال در بندر انزلی
کد خبر: 4156115
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴

آغاز به کار انجمن شعر «غدیر تا عاشورا» ناوگان شمال در بندر انزلی

ناوگان شمال نداجا در آستانه فرارسیدن ماه محرم اولین انجمن شعر «غدیر تا عاشورا» را در بندر انزلی فعال کرد.

امیر دریادار دوم حمیدرضا سعادت فرمانده ناوگان شمال

به گزارش ایکنا از گیلان، امیر دریادار دوم حمیدرضا سعادت، ارشد نظامی آجا و فرمانده ناوگان شمال شامگاه، ۲۷ تیرماه در انجمن شعر آیینی «غدیر تا عاشورا» که در بندر انزلی برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هستیم و هر فرد باید به اندازه رزق و توفیقی که خداوند ارزانی داشته از این روزها بهره ببرد.‌

وی با بیان اینکه در ماه محرم و برای سوگواری مصیبت حادثه عاشورا هر فرد به نوعی به محضر حضرت امام حسین(ع) ابراز ارادت می‌کند، افزود: هنر یکی از این ابزارهای اثرگذار است و با لطافت و ظرافت شعر می‌توان وقایع و حقایق عاشورا را نسل به نسل منتقل کنند و مفاهیم و پیام آن‌را به همگان به‌ویژه نسل جوان منتقل کرد.

فرمانده ناوگان شمال با بیان اینکه توفیق داشته باشیم و به اندازه رزق و توفیقی که خداوند داده از این روزها بهره ببریم، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران بر پایه مکتب عاشورا و برگرفته از تعالیم محرم شکل گرفت. بعد از پیروزی انقلاب نیز در دفاع جانانه از مملکت که توسط مردم و نیروهای مسلح انجام شد باز هم مکتب ایثارگری و از خود گذشتگی عاشورا و محرم پای کار بود و بعد از آن نیز تا همین لحظه تعالیم برگرفته از نهضت عاشورا و درس آموخته‌های مکتب امام حسین(ع) که این مملکت را در برابر هجمه‌های عظیمی که بر علیه نظام و مملکت وجود دارد، مقتدر و مستقل نگه داشته است.

امیر دریادار دوم سعادت تأکید کرد: سربازان این مملکت و نیروهای مسلح با افتخار سرباز نهضت بودن و با این نیت مشغول به دفاع و حراست از کیان مملکت و نظام شدند؛ بر خودمان می‌بالیم که در خدمت مردم بزرگوار و نجیب کشور ایرانیم و امیدواریم که خداوند توفیق دهد به نحو مطلوب در انجام وظایف و مسئولیتی که به ما محول شده توفیق داشته باشیم.

گفتنی است، انجمن شعر «غدیر تا عاشورا» اولین انجمن شعر ناوگان شمال است و در آستانه فرا رسیدن ماه محرم در بندرانزلی فعالیت خود را آغاز کرد. در این مراسم کتاب شعر «فصلی که باران را بغل کرد» سروده ساجده آقالو رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha