فعالان امر به معروف و نهی از منکر با بینش و تفکر عمل کنند
کد خبر: 4156039
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶

فعالان امر به معروف و نهی از منکر با بینش و تفکر عمل کنند

امام جمعه کرمان با بیان اینکه تأثير امر به معروف و نهی از منکر بر ساير اعمال دینی مشهود است، گفت: امیدواریم کسانی که در این حوزه فعال هستند بتوانند با بینش، امکانات و تفکر کار را پیش ببرند.

دیدار امام جمعه با فعالان امر به معروف و نهی از منکر کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز، ۲۷ تیرماه در نشست با شورای مردمی امر به معروف و نهی از منکر کرمان، با بیان اینکه دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر، عمل واجب ارزشمند و بسیار تأثیرگذار هستند، گفت: تأثير اين عمل بر ساير اعمال دینی مشهود است و امیدواریم کسانی که در حوزه امر به معروف و نهی از منکر فعال هستند، بتوانند با بینش، امکانات و تفکر این کار را پیش ببرند.

وی بر هم‌افزایی و همکاری بین ستاد و شورای مردمی امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد و افزود: این دو مجموعه باید در کنار هم باشند و در موضوعاتی که نیاز به همکاری دارند می‌توانند کار عملیاتی انجام دهند.

امام جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر برنامه‌ریزی و ارائه طرح در انجام کارهای فرهنگی، تصریح کرد: کارهای فرهنگی بسیاری انجام می‌شود و قرارگاه فرهنگی از طرح‌های نوآور فرهنگی که در پنج محیط مدرسه، دانشگاه، حوزه‌های علمیه و خانواده تعریف شود حمایت می‌کند. کارهایی حمایت می‌شوند که اثرگذار و محصول آن قابل مشاهده و ارزیابی باشد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی اظهار کرد: حمایت قرارگاه فرهنگی تمام استان کرمان را دربرمی‌گیرد و اگر طرح‌های قابل قبولی در ۵ محیط مشخص شده در هر نقطه‌ای از استان ارائه شود که تحول‌آفرین باشند، آماده حمایت هستیم.

مسئول شورای مردمی امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان نیز در این نشست به ارائه گزارش پرداخت و گفت: مجمع در ۲۳ شهرستان استان راه‌اندازی شده و در مرحله اول ۵۰۰ نفر به عنوان ناظر و در مرحله بعد ۳۰۰ نفر به عنوان ناظر ۲ معرفی شدند. حدود ۳۵۰ نفر از ناظران در کرمان هستند و اقداماتی در زمینه آموزشی و پژوهی در حال برنامه‌ریزی است.

انتهای پیام
captcha