پدران و مادران شهدا برکات نظام اسلامی هستند
کد خبر: 4155763
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱

پدران و مادران شهدا برکات نظام اسلامی هستند

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان با بیان اینکه پدران و مادران شهدا از برکات نظام اسلامی هستند، گفت: دعای خیر خانواده‌های شهدا برای حل بسیاری از مشکلات جامعه راهگشا بوده و استقامت این بزرگواران فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه تقویت می‌کند.

دیدار سرپرست معاونت فرهنگی گیلان با خانواده شهید قرآنی

به گزارش ایکنا از گیلان، محمد شادپور، سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان امروز، 26 تیرماه در راستای گرامیداشت هفته قرآن و عترت استان در دیدار با خانواده شهید قرآنی «مهدی مشفقی لاتی» در شهرستان خمام، با بیان اینکه بنابر فرمایش رهبر انقلاب فضیلت شهدا تمام نمی‌شود، اظهار کرد: بر اساس آیات و روایات شهدا زنده هستند و از مقام بالایی در نزد خداوند متعال برخوردارند و جامعه را در مسیر درست هدایت می‌کنند لذا ترویج روحیه انقلابی، ارزش‌های دینی و معرفتی از اولویت برنامه‌های معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی گیلان است.

وی با بیان اینکه برای ما باعث افتخار است که جامعه قرآنی در خدمت شهدا باشد، افزود: شهدای عزیز در عین مظلومیت و خلوص نیت عزیزترین داشته خود یعنی جان‌شان را فدای انقلاب، قرآن و اسلام کردند و امنیت امروز کشور مدیون ایثار و از جان گذشتگی شهیدان و جانبازان است.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان با بیان اینکه پدران و مادران شهدا از برکات نظام اسلامی هستند، گفت: دعای خیر خانواده‌های شهدا برای حل بسیاری از مشکلات جامعه راهگشا بوده و استقامت این بزرگواران فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه تقویت می‌کند لذا ضرورت دارد بیش از پیش از برکت وجود پدران و مادران شهدا بهره‌مند شویم و با یادآوری خاطرات شهدا از رفتار و منش آن بزرگواران درس بگیریم و در مسیر کاری خود در جامعه همواره سرلوحه قرار دهیم.

شادپور در ادامه در نشستی جداگانه با ابراهیم الکن، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خمام با تأکید بر اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی، اظهار کرد: ظرفیت‌های خوبی در معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان مانند خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) و سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان و وجود دارد که می‌توان برنامه‌های متنوعی در حوزه ایثار و شهادت را با رویکردی خلاقانه برای خانواده‌های معظم شهدا برنامه‌ریزی و اجرا کرد.

وی افزود: پرداختن به موضوعات قرآن‌محور برای دانش‌آموزان، دانشجویان و کارکنان در بخش‌های آموزش، پژوهش، تبلیغ و ترویج و همچنین برگزاری دوره‌های آموزش قرآن کریم جهت تربیت دانشجومعلم و دانشجو متدبر با عناوین روانخوانی قرآن کریم و خبرنگار قرآنی در سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان از جمله برنامه‌های در حال برگزاری است که از مزایای شرکت در این دوره‌ها ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر برای فراگیران است که جذب ادارات و بازار کار خواهند شد.

ابراهیم الکن، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خمام هم در این نشست اظهار کرد: اهمیت برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در حال حاضر اهمیتی بیش از پیش دارد و برای جهت‌دهی به برنامه‌ها باید هم‌افزایی بیشتری داشته باشیم.

گفتنی است؛ شهید «مهدی مشفقی لاتی» اول آذر سال ۱۳۴۷ در روستای لات کته سر خمام متولد شد که در تاریخ 12 مهر ماه ۱۳۶۶ از یگان خدمت بسیج سپاه پاسداران در منطقه ماووت عراق در حالی که نماز صبح اقامه می‌کرد با اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام
captcha