اخلاص؛ لازمه حرکت در مسیر اهل بیت(ع)
کد خبر: 4155477
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷

اخلاص؛ لازمه حرکت در مسیر اهل بیت(ع)

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اخلاص را لازمه حرکت در مسیر اهل بیت(ع) ذکر کرد و گفت: مسئولان هیئات مذهبی ضمن اینکه باید به روز باشند ولی همواره اخلاص در عمل در اولویت تمام امور خود قرار دهند.

عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در همایش «پرچمداران بصیرت» که امروز، 25 تیر در حسینیه سنندج برگزار شد، گفت: بنده خود هیئتی بوده و بعد در مسیر قرآن و حوزه قرار گرفتم و به این امر هم افتخار می‌کنم.

وی به راهکارهای کاربردی برای هیئات مذهبی در این ایام اشاره کرد و افزود: تمام ما هیئتی‌ها، حوزویان، مراجع تقلید همه و همه نوکر اهل بیت هستیم لذا باید رفتاری در خور شأن آنان داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اخلاص را لازمه حرکت در مسیر اهل بیت(ع) ذکر و بیان کرد: مسئولان هیئات مذهبی ضمن اینکه باید به روز باشند ولی همواره اخلاص در عمل در اولویت تمام امور خود قرار دهند.

وی با تأکید بر اینکه کسی حق ندارد به مداح و مبلغان دینی و مروجان مکتب اهل بیت(ع) توهین کند، بیان کرد: مداحان و مبلغان دینی نیز باید در آثار و سخنرانی‌های خود باید تمام امور را مد نظر قرار دهند.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به اینکه واعظان در مراسمات عزاداری سخنرانی‌های را خیلی طولانی نکنند چراکه مردم در این ایام بیشتر دنبال کسب معنویت هستند، افزود: مداحان باید در استان کردستان که یک استان تلفیقی است مواظب حفظ پایه‌های وحدت باشند مطلبی عنوان نکنند که باعث رنجور شدن دیگران شود.

وی با افزود: مداحان باید بیان اشعار و مدح‌های واقعی در مورد قیام امام حسین(ع) باید مطالعات خود را ارتقا  دهند تا بتوانند از وزن شعری که در مداحی خود بیان می‌کنند، به راحتی دفاع کنند ضمن اینکه از بیان سخنان سخیف و باطل در مداحی‌ها پرهیز کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه شأن و جایگاه امام حسین(ع) در مراسمات و عزاداری‌ها حفظ شود، یادآور شد: اشعار مداحی باید وزین و تأثیرگذار باشد و تا عمق وجود مخاططب را با خود همراه کند.

145 هیئت مذهبی استان کردستان حمایت شدند

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در ادامه این مراسم گفت: علامه طباطبایی می‌گوید گریه برای سیدالشهدا «فهم» را زیاد می‌کند.

وی با بیان اینکه خیر یک باب دارد و آن هم باب الحوائج است، افزود: امام صادق(ع) می‌فرمایند؛:«سیدالشهداء نه با واسطه دیگران و یا ملائکه، بلکه خودشان دست برمی‌دارند و سه دسته روضه خوانان، مداحان مجلس، گریه‌کنندگان و برپا کنندگان مجلس سیدالشهدا را دعا می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان یادآور شد: اوقاف بدون هیچ منتی در مجالس اهل بیت(ع) خود را شریک می‌کند و 145هیئت استان را از محل موقوفات حمایت کرده است 

انتهای پیام
captcha