طرح بصیرت عاشورایی در 4۰ بقعه متبرکه خراسان‌شمالی اجرا می‌شود
کد خبر: 4155138
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲

طرح بصیرت عاشورایی در 4۰ بقعه متبرکه خراسان‌شمالی اجرا می‌شود

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان‌شمالی گفت: همزمان با ایام محرم، طرح بصیرت عاشورایی در 4۰ بقعه متبرکه استان اجرا می‌شود.

حجت الاسلام علی اکبر صفری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان‌شمالیحجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان‌شمالی در گفت‌وگو ایکنا درخراسان‌شمالی، با اشاره به فرارسیدن ایام سوگواری امام حسین(ع)، گفت: طرح بصیرت عاشورایی یکی از برنامه‌های شاخص است که در 40 بقعه متبرکه خراسان‌شمالی از 28 تیرماه سال جاری آغاز و تا پایان 25 شهریور ماه اجرا می‌شود.

وی افزود: مراسم شیرخوارگان حسینی نیز به صورت محوری در محل امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) شهرستان بجنورد، بقاع متبرکه شاخص استان و دیگر مساجد و تکایا برگزار خواهد شد.

وی غبارروبی بقاع متبرکه، همایش اهلا من العسل، همایش رهروان زینبی، مراسم تاسوعا، عاشورا و نماز ظهر عاشورا را از جمله برنامه‌های این اداره کل در ایام محرم امسال عنوان کرد.

صفری از اجرای طرح شمیم حسینی خبر داد، گفت: کمک به هیئات مذهبی و تکایا از محل نذورات مردمی در دستورکار است که بیش از 120 مسجد و هیئت مذهبی از کمک‌های اوقاف خراسان‌شمالی برای اطعام مردم بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام
captcha