مبلغان دین را با استدلال و منطق برای نسل جوان بیان کنند
کد خبر: 4155000
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹

مبلغان دین را با استدلال و منطق برای نسل جوان بیان کنند

امام جمعه ملایر با بیان اینکه امروز نحوه پیام رسانی و تبلیغ دین با سابق فرق کرده و نسل جوان دنبال استدلال یک مطلب است، گفت: ضرورت دارد مبلغین و روحانیون در تبلیغ دین به ویژه در ایام ماه محرم مطالب را با استدلال و منطق برای نسل امروز بیان کنند.

حجت الاسلام محمد علی ارزنده امام جمعه ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمد علی ارزنده امام جمعه ملایر، امروز جمعه 23 تیر ماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی به روز 24 ذی الحجه روز مباهله و همچنین  نزول آیه هل اتی در خصوص خامس آل عبا و خاتم بخشی حضرت علی(ع) اشاره و اظهار کرد: منافقین آیات قرآن را درباره ولایت علی(ع) قبول نمی‌کردند و می‌گفتند اگر بخواهیم این آیات را قبول کنیم باید زیر بار پذیرش ولایت حضرت علی(ع) برویم که آن هم برای منافقین سخت بود.

وی با بیان اینکه معیار شناخت منافق از غیرمنافق در زمان رسول خدا حب علی(ع) بود گفت: آیه «انَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ» آیه انحصاری و مربوط به حضرت علی(ع) است منافقین آیه و نعمت ولایت را می‌شنیدند اما زیر بار آن نمی رفتند و آن را انکار می‌کردند.

ارزنده با اشاره به فضایل امیرمومنان علی (ع) افزود: فضایلی که امام علی(ع) داشتند برای هیچ احدی نیامده و مهمترین آن شکافته شدن خانه کعبه بود و درک این فضایل برای ما ناشناخته مانده است و ما باید به ایشان معرفت و شناخت پیدا کنیم.

خطیب جمعه ملایر در بخش دیگری به روز خانواده و تکریم بازنشتگان اشاره کرد و گفت: در قرآن کریم به حفظ حرمت پدر و مادر سفارش شده که حتی یک «اف» هم به آنها نگو و باید گفت از بدترین مسائلی که در آستانه ظهور به وجود می آید از بین رفتن بنیان خانواده است.

 وی با بیان اینکه دشمن امروز از همه ترفندها استفاده می‌کند تا بنیاد و اساس  خانواده  را از بین ببرد تصریح کرد: یک شخص غربی می‌گوید در ایران مادر از احترام  و مقام خاصی برخوردار است و باید از طریق برنامه ها فیلم های مبتذل مقام و جایگاه مادر را به لجن بکشیم و اگر بتوانیم جایگاه و مقام پدر و مادر را بین ببریم دیگر چیزی در جامعه باقی نمی‌ماند و این از اهداف دشمن است.

وی  با تاکید بر حفظ  حرمت و احترام به والدین و بزرگان و پیشکسوتان توسط نسل جوان و فرزندان تصریح کرد: احترام به پدر و مادر عاقبت به خیری را برای ما به دنبال دارد و اگر این را فراموش کنیم  دچار مشکل می‌شویم.

ارزنده در ادامه به دیدار جمعی از مبلغان و  علما و فضلای حوزه‌های علمیه با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان مطالب قابل توجهی در امر تبلیغ و روحانیت بیان کردند و فرمودند« دین خدا در سطح توده های مردم جز با تبیلغ صحیح تحقق نمی‌یابد تبلیغ مرتبه اول است.

وی با بیان اینکه  معارفی دینی که امروز به ما رسیده است حاصل زحمات و خون دل خوردن‌های روحانیت اصیل و مروجین دین محققین و کسانی که برای دین زححمت کشیدند،  افزود: در کنار  روحانیت و مروجین دین مردم نیز دوشادوش آنها حرکت کرده و دین را پذیرفتند و تا پیام اسلام را به نسل بعد برسانند.

 امام جمعه ملایر  با بیان اینکه امروز نحوه پیام رسانی و تبلیغ دین با سابق فرق کرده و نسل جوان دنبال استدلال یک مطلب است، تاکید کرد: ضرورت دارد مبلغین و روحانیون در تبلیغ دین به ویژه ددر ایام ماه محرم مطالب را با استدلال و منطق برای نسل امروز بیان کنند تا نسل جوان پذیرای دستورات ناب و اصیل باشد.

امام جمعه ملایر با تاکید مداحان و هیئت‌های مذهبی تصریح کرد:  باید  اصل و اساس پیام اسلام در برنامه‌های دینی و مداحی ها  رسانده شود  و مساجد تنها مختص زمان نماز و عزاداری نباشد. تاکیدات رهبری نیز بر فعال بودن مساجد است  و مساجدی که تنها در زمان نماز باز است وظیفه خود را به خوبی انجانم نداده اند مساجد ما باید کارهای زیادی در آنها انجام شود و فعالیت‌های گسترده داشته باشند.

امام جمعه ملایر  با تاکید بر اینکه در برنامه‌های مذهبی محرم  شور و شعور با هم آمیخته شود، تصریح کرد: در عزاداری‌ها از حضور مبلغین و روحانیون  برای تبیین واقعه عاشورا استفاده شود و تنها به عزاداری بسنده نشود تا مردم با عبرت های عاشورا و  هدف و قیام امام حسین(ع) آشنا شوند.

وی  با تاکید بر مداحان و هیئت های مذهبی گفت: مواظب باشیم غیر مستقیم به معارف دین  توهین نکنیم و توجه به مطالب و مسائل اصلی دین  را داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha