مداحان امر به معروف را محور مجالس حسینی قرار دهند
کد خبر: 4154983
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
امام جمعه موقت ایلام:

مداحان امر به معروف را محور مجالس حسینی قرار دهند

حجت‌الاسلام‌‍ مرادبیگی با اشاره به نزدیک بودن ایام محرم و سوگواری سالار شهیدان، گفت: مدح و مرثیه‌ای که مداحان می‌خوانند باید در مسیر امر به معروف و نهی از منکر، معرفی دین خدا و زمینه‌ساز معرفت الهی باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین وعد مرادبیگی امام جمعه موقت ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام‌‍ والمسلمین وعد مرادبیگی، امام جمعه موقت ایلام، در خطبه‌های نماز جمعه امروز 23 تیرماه، با بیان اینکه مردم در حوزه حجاب و عفاف از قوای سه‌گانه مطالبه جدی دارند، بیان کرد: کشف حجاب توطئه‌ای است که مسئولین باید به آن توجه ویژه داشته باشند. ایرادات و نقدهای جدی به لایحه حجاب و عفاف وارد است که باید این نقدها با دقت مورد توجه قرار بگیرد و با سرعت به تصویب برسد.

وی با ابراز تشکر از زحمات فرمانده انتظامی کشور که یک‌تنه به میدان مبارزه با بی‌حجابی آمده و تمام انتقادها را به‌جان خرید ولی به میدان مقابله با توطئه دشمن آمد، اظهار کرد: نیروی انتظامی در بخش زیادی از این کار موفق بوده و امیدواریم قوای سه‌گانه انقلابی ما هما‌ن‌طور که دغدغه این امر را دارند، به این مطالبه مردم که در همایش‌های حجاب و عفاف در سطح کشور هم به‌خوبی به نمایش گذاشته شد توجه جدی نشان دهند.

مرادبیگی گفت: به بعضی افراد در برخی استان‌ها مأموریت داده شده که با کشف حجاب، قبح این امر را بشکنند و به قول مقام معظم رهبری به‌دنبال استحاله فرهنگی کشور هستند که می‌طلبد مسئولین امر در مقابل آنها اقدام انقلابی کنند، که به حمدالله وارد عمل نیز شده‌‌اند. ما طرفدار گردشگری هستیم ولی قبول هم نمی‌کنیم به بهانه این امر برخی بیایند و در نقاطی از کشور کشف حجاب کنند، لذا از رؤسای قوا انتظار داریم در این زمینه به‌صورت انقلابی عمل کنند.

امام جمعه موقت ایلام با اشاره به بیانات رهبری در دیدار با مبلغین حوزه‌های علمیه، بیان کرد: مبلغین باید نسبت به شبهات جوانان و آن‌چه پشت این شبهات است دقت کنند و به همین علت است که مقام معظم رهبری درباره‌ تبلیغ اظهار نگرانی می‌کنند و در خصوص آن می‌فرمایند «تبلیغ مرحله دوم نیست؛ مرحله اول است» و باید نسبت به آن توجه جدی شود.

وی با بیان اینکه مجالس اباعبدالله‌الحسین(ع) باید نقش آمر به معروف و ناهی از منکر داشته باشد و خطبا و مداحان باید به این امر توجه ویژه داشته باشند، به نزدیک بودن ایام محرم و سوگواری سالار شهیدان اشاره و عنوان کرد: مدح، مرثیه و شعری که مداحان می‌خوانند باید در مسیر امر به معروف و نهی از منکر، معرفی دین خدا و زمینه‌ساز معرفت الهی بوده و شعر مداح باید شعر بصیرتی باشد و این عمق قیام عاشورا است.

مرادبیگی با بیان اینکه اگر جامعه ما نمازمحور و مسجدمحور باشد بیمه خواهد بود و دشمن نخواهد توانست بر جوانان ما اثرگذار باشد، افزود: خطر آنجایی شکل می‌گیرد که جامعه نمازمحور و مسجدمحور نباشد و روح قیام اباعبدالله(ع) اینگونه بود که در روز عاشورا نماز جماعت اول وقت برپا کرد و در شب عاشورا از عمربن‌سعد مهلت می‌گیرد؛ لذا جامعه‌ای که فرهنگ نماز در آن وجود داشته باشد امکان ندارد که فساد و حتی فساد مخفی در آن زیاد باشد و متولیان فرهنگ، حوزه‌های علمیه، ما روحانیون و کسانی که سرنخ فرهنگ دست‌شان است باید در این مسئله تلاش کنند که جامعه نمازمحور و مسجدمحور باشد.

انتهای پیام
captcha