اعزام کاروان‌های قرآنی به سراسر کشور با حضور قاریان بین‌المللی
کد خبر: 4154191
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۹
مجیدی‌مهر خبر داد:

اعزام کاروان‌های قرآنی به سراسر کشور با حضور قاریان بین‌المللی

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برنامه‌ریزی این مرکز برای اعزام کاروان‌های قرآنی به مناطق مختلف کشور گفت: این کاروان‌ها با همکاری سایر نهادهای قرآنی و با حضور قاریان ایرانی و خارجی در مناطق مختلف کشور تشکیل می‌شود.

حمید مجیدی مهر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه

حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به اعزام کاروان‌های قرآنی به سراسر کشور از سوی این مراکز و با همکاری نهادهای دیگر و با موضوعات و مناسبت‌های مختلف گفت:‌ اعزام این کاروان‌ها همچنان در دستور کار است و در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور با اشاره به اینکه به زودی کاروان‌های قرآنی به مناطق مختلف کشور و به‌ویژه استان‌های کمتر برخوردار اعزام خواهد شد، افزود: طی هماهنگی‌هایی که با اداره کل امور قرآنی و حدیثی جامعةالمصطفی العالمیه صورت پذیرفته است در این کاروان‌ها حافظان ممتاز خارجی که دانشجو و طلبه این مرکز در ایران هستند نیز در کنار قاریان و حافظان و نخبگان قرآنی ایرانی به عنوانی عضوی از کاروان قرآنی به مناطق مختلف کشور اعزام شده و به اجرای برنامه خواهند پرداخت. 

مجیدی‌مهر تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه این آمادگی را دارد در کنار این کاروان‌ها، میزبان گروه‌های جهادی - دانشجویی و مردمی در حرفه‌های مختلف اعم از ساخت و ساز و عمران، سلامت و پزشکی و درمانی، کشاورزی و دامداری، آموزشی و تدریس دروس مدارس، آمادگی کنکور و ... باشد و زمینه اعزام این عزیزان در کنار کاروان قرآنی را فراهم نماید.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به اعلام فهرست اعزام کاروان‌های قرآنی به استان‌ها طی روزهای آینده، به بیان برخی اهداف این طرح پرداخت و گفت: هدف از این اعزام‌ها برگزاری محافل انس با قرآن و کرسی‌های تلاوت با حضور قاریان استانی، کشوری و بین‌المللی ایرانی و خارجی در کنار هم، اجرای مدیحه‌سرایی، اجرای برنامه‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف قرآنی و معارفی و ارائه خدمات عمومی(در صورت استقبال گروه‌های جهاد فعال در حوزه‌های دیگر) به شهروندان مناطق دورافتاده کشور است.  

وی در پایان بیان کرد: تلاش خواهد شد همراه با این کاروان‌ها خدماتی همچون خدمات پزشکی، آموزشی، رفاهی به شهروندان مناطق دورافتاده،‌ توزیع محصولات فرهنگی و قرآن کریم در این مناطق صورت گیرد و در کنار آن ضمن‌ دیدار با خانواده‌ معظم شهدای قرآنی، در جمع فعالان قرآنی استان‌ها و ... نیز حضور یابند. 

یادآور می‌شود طی روزهای گذشته دو کاروان به مناطق مرزی استان سیستان و بلوچستان و استان گیلان با حضور قاریان و حافظان ملی و بین‌المللی اعزام شده است. کاروان قرآنی غدیر طی روزهای 14 تا 18 تیرماه بیش از 20 محفل قرآنی را در شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند و نیمروز برگزار کرد.

کاروان اعزامی به استان گیلان نیز ضمن اجرا و ضبط تلاوت قرآن در اماکن عمومی، پنج محفل انس با قرآن کریم را در شهرهای تالش، صومعه‌سرا، ماسال، شَفت، بندرانزلی و رشت برگزار می‌کند.

انتهای پیام
captcha