ترویج فرهنگ عاشورا جوانان را از انحراف مصون می‌کند
کد خبر: 4154099
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
معاون استاندار البرز:

ترویج فرهنگ عاشورا جوانان را از انحراف مصون می‌کند

مرتضی ولی‌پوری با تأکید بر اینکه آشنایی نسل جوان با فرهنگ عاشورا آنها را از انحراف مصون نگه می‌دارد، گفت: با روشنگری و آگاهی‌بخشی می‌توانیم به بهترین شکل ممکن شاخصه‌های فرهنگ عاشورایی را در جامعه تبیین کنیم.

مرتضی ولی‌پوری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز

به گزارش ایکنا از البرز، مرتضی ولی‌پوری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز، دوشنبه، 19 تیرماه در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی به مناسبت ایام ماه محرم و صفر با بیان اینکه یکی از راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه پایداری آرمان‌های عاشورا و اربعین است، اظهار کرد: الگوی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نهضت عاشوراست و با شعار عاشورا در برابر دشمنان انقلاب ایستادگی می‌کند.

وی افزود: با توجه به شرایط کشور که بیش از هر زمان دیگری مورد همجه دشمنان نظام و انقلاب قرار گرفته و از هر فرصتی برای تحریف عقاید اسلامی استفاده می‌کنند، تبیین فلسفه قیام عاشورا به‌ویژه برای نسل جوان ضروری به نظر می‌رسد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با تأکید بر اینکه آشنایی نسل جوان با فرهنگ عاشورا آنها را از انحراف مصون نگه می‌دارد، گفت: با روشنگری و آگاهی‌بخشی می‌توانیم به بهترین شکل ممکن شاخصه‌های فرهنگ عاشورایی را در جامعه تبیین کنیم.

ولی‌پوری در ادامه با اشاره به اینکه جهاد تبیین که مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته آن را مطرح کردند، برگرفته از فرهنگ عاشورا و کربلاست، افزود: اگر جهاد تبیین حضرت زینب(س) نبود امروز اثری از واقعه عاشورا و کربلا وجود نداشت و مظلومیت امام حسین(ع) و هدف از قیام کربلا به فراموشی سپرده می‌شد.

وی بیان کرد: ترویج جهاد تبیین برای تقویت بنیه دینی و ایمانی مردم و نشر ارزش‌های دینی در جامعه ضرورتی انکارناپذیر است که باید بیش از پیش در برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به آن توجه شود.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز در پایان نقش شهرداری‌ها در راستای فضاسازی شهری، تریبون‌های نماز جمعه و ائمه جماعت، هیئت‌های فرهنگی و مذهبی را در این عرصه مهم عنوان کرد و  از دستگاه‎های مرتبط فرهنگی و اجتماعی خواست با ورود جدی به عرصه تبیین و تولید محتواهای مرتبط نسبت به ترویج فرهنگ جهاد تبیین اهتمام بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام
captcha