دانشگاهیان به‌صورت تخصصی امید را در جامعه نهادینه کنند
کد خبر: 4153502
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵

دانشگاهیان به‌صورت تخصصی امید را در جامعه نهادینه کنند

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه بیشترین هجمه‌ها برای ترویج ناامیدی در جامعه است، گفت: اگر دو موضوع ایمان و امید از سوی جامعه علمی به درستی تبیین شود مشکلات حل می‌شود و امیدواریم بتوانیم به‌صورت تخصصی و علمی امید را در جامعه نهادینه کنیم.

حسین اکبری‌فرد رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، نشست تخصصی مدیران مجامع بسیجیان استان کرمان به نام شهید «رکن‌آبادی» و با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان، فرمانده سپاه ثارالله استان و جمعی از مدیران مجامع بسیج استان امروز، ۱۷ تیرماه در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

حسین اکبری‌فرد، رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان در این جلسه با بیان اینکه امروز اقشار بسیج و جامعه دانشگاهی مسائل اصلی کشور را تبیین می‌کنند، گفت: اگر بتوانیم شعار سال را به خوبی درک کرده و در جامعه پیاده‌سازی کنیم بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه حل خواهد شد و در این راستا دانشگاه‌ها نباید خود را محدود به سر فصل دروس دانشگاهی کنند.

وی با بیان اینکه امید و ایمان دو واژه مورد تأکید در بیانات رهبر معظم انقلاب است، اظهار کرد: ایمان و امید همچون دو بال است که می‌تواند جوامع اسلامی را به خوبی هدایت کند. ایمان ریشه در فرهنگ عاشورا و مقاومت دارد. مردم هیچگاه مقاومت و شجاعت را فراموش نمی‌کنند زیرا مقاومت و پایداری با فرهنگ اصیل ایرانی عجین شده است.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان ریشه امید را در فرهنگ مهدویت دانست و اظهار کرد: بیشترین هجمه‌ها برای ترویج ناامیدی است لذا اگر این دو موضوع (ایمان و امید) از سوی جامعه علمی به درستی تبیین شود مشکلات حل می‌شود؛ لذا امیدواریم بتوانیم به‌صورت تخصصی و علمی امید را در جامعه نهادینه کنیم و در این راستا جامعه دانشگاهی در کنار اقشار بسیج هستند.

انتهای پیام
captcha