معلمان غیر متخصص حق آموزش قرآن در مدارس گیلان را ندارند
کد خبر: 4152974
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵

معلمان غیر متخصص حق آموزش قرآن در مدارس گیلان را ندارند

استاندار گیلان یکی‌ از معضلات مهم در حوزه آموزش و پرورش را تدریس برخی معلمان غیر متخصص در رشته‌های علوم دینی دانست و گفت: در گیلان هیچ معلم غیر متخصصی حق آموزش قرآن و مفاهیم دینی در مدارس را ندارد و اداره‌کل آموزش و پرورش هم باید به این نکته اهتمام بورزد.

اسداله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری، اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز، 14 تیرماه در جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی، سلامت زنان و خانواده با بیان اینکه ترویج آموزش‌های قرآنی در استان با توجه به اسناد بالادستی باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: دشمن در تلاش برای کمرنگ کردن نقش قرآن و فرهنگ قرائت در جامعه است که باید متولیان انقلاب اسلامی مانع از انجام این امر شوند.

وی با تکلیف به دستگاه‌های فرهنگی در خصوص شناسایی نخبگان قرآنی در گیلان گفت: بر اساس آمایش سرزمینی باید مشخص شود که در استان چه تعداد حافظ، قاری و مفسر قرآن وجود دارد، سپس با طبقه بندی‌های انجام شده در آموزش و پرورش کارهای آشنایی نسل جدید با فرهنگ قرآنی انجام شود.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم ‌توجه به تفسیر عامیانه قرآن کریم در مدارس و جامعه افزود: تفسیر عامیانه قرآن در مدارس و دانشگاه ترویج پیدا کند زیرا منجر به عمل به آموزه‌های قرآنی می‌شود.

عباسی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ قرآنی در بین دانش‌آموزان، بیان کرد: اداره‌کل  آموزش و پرورش در مدارس باید برنامه‌های فرهنگی در خصوص مفاهیم قرآنی و به ویژه در بین دو نماز را اجرایی کند.

عضو شورای عالی اداری کشور افزود: باید برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت، بلندمدت برای افزایش ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه  اجرایی شود در غیر این صورت هیج موفقیتی در این حوزه حاصل نمی‌شود.

وی همچنین با تأکید بر لزوم توجه به افزایش شور و نشاط در جامعه به ویژه در میان نسل جوان، بیان کرد: برگزاری جشنواره‌های مختلف گردشگری و آیین‌های سنتی ‌متفاوت بسیار به افزایش شور و نشاط در جامعه کمک می‌کند و در این راستا ۹۲ جشنواره مختلف در این استان برگزار شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان یکی‌ از معضلات مهم در حوزه آموزش و پرورش را تدریس برخی معلمان غیر متخصص در رشته‌های علوم دینی دانست و گفت: در گیلان هیچ معلم غیر متخصصی حق آموزش قرآن و مفاهیم دینی در مدارس را ندارد و اداره‌کل آموزش و پرورش هم باید به این نکته اهتمام بورزد.

انتهای پیام
captcha