امیدافزایی در جامعه به‌ویژه برای دانشجویان سبب کاهش معضلات می‌شود
کد خبر: 4152229
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴

امیدافزایی در جامعه به‌ویژه برای دانشجویان سبب کاهش معضلات می‌شود

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: ایجاد امید در میان اقشار مختلف جامعه به‌ویژه دانشجویان، سبب کاهش معضلات می‌شود.

احمد ضابط رئیس دانشگاه فردوسی مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، احد ضابط، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، در دومین جلسه برنامه‌ریزی شوراهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر دانشگاه‌ها که امروز 12 تیرماه در سالن اجتماعات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد امید در میان اقشار مختلف جامعه به‌ویژه دانشجویان، سبب کاهش معضلات می‌شود.

وی ادامه داد: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در دانشگاه‌ها باید بسترساز ساختن آینده‌ای روشن برای دانشجویان باشد و  شوراهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نباید تنها با نوشتن صورت‌جلسه، اجرای دستورالعمل‌ها و ارائه گزارش از اهداف اصلی خود فاصله بگیرند.

ضابط تذکر لسانی به‌صورت مستمر را عاملی مناسب برای کاهش مشکلات دانشجویان دانست و تصریح کرد: باتوجه‌ به اغتشاشات اخیر که کل کشور را دربرگرفته بود، دانشگاه‌ها نیز از این مقوله در امان نبودند و عده‌ای از روی نادانی فریب تبلیغات سوء دشمن را خورده و تحرکاتی داشتند. اما با تدابیر انجام شده تذکرات به‌صورت مستمر انجام و در صورت عدم تمکین با دانشجویان متخلف برابر قوانین دانشگاه برخورد شد.

وی ابراز کرد: یکی از مشکلات در دانشگاه‌ها نبود خوابگاه متأهلی است که در حال حاضر 1000واحد پیش‌بینی‌شده و امیدواریم باتوجه‌به اهمیت بالای تشکیل خانواده این مقدار افزایش یابد.

جایگاه ویژه تأمین سلامت اجتماعی در دانشگاه‌ها 

محسن ملی، معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی نیز اظهار کرد: دانشگاه‌ها مراکز پرورش نسل‌های آینده است و از آنجاکه دانشجویان وارد مکانی می‌شوند که با دوران تحصیل در مدرسه متفاوت است، تأمین سلامت اجتماعی در آن بسیار حساس به‌شمار می‌رود.

وی ادامه داد: تشکیل شوراهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در اماکنی مانند دانشگاه‌ها که پرورش‌دهنده آینده‌سازان کشور هستند از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، بررسی موضوعات و مشکلات روز دانشجویان و تلاش برای رفع آنها از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌توان در راستای تأمین سلامت جامعه انجام داد.

ملی با اشاره به برنامه‌های ابلاغی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی در سال جاری و تغییر رویکرد ستاد از شیوه سنتی به سمت مدرن، افزود: در سال جاری برنامه‌های ستاد با رویکرد جدید در چهار حوزه آموزش، اجتماعی، رسانه و عفاف و حجاب به دستگاه‌ها ابلاغ شده و در تمام سطوح عملکرد دستگاه‌های اجرایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی بیان کرد: هدف از این ارزیابی، سنجیدن میزان فعالیت دستگاه‌ها در جهت پاسخگویی به مطالبات مردمی است. دانشجویان از بدنه مردم هستند و رسیدگی به موضوعاتی که فرصت تحصیل در دانشگاه را به آسیب تبدیل می‌کند، بسیار حائز اهمیت است.

در ادامه این جلسه، هریک از مدیران اجرایی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی پس از ارائه برنامه‌های ابلاغی حوزه مرتبط، پاسخگوی سؤالات و انتقادات دبیران شوراهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر دانشگاه‌ها بودند.

انتهای پیام
captcha