فرهنگ ایثار و شهادت راز ماندگاری جمهوری اسلامی است
کد خبر: 4151813
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
سردار فدوی:

فرهنگ ایثار و شهادت راز ماندگاری جمهوری اسلامی است

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سالروز آزادسازی مهران را روزی بزرگ و ماندگار خواند و گفت: مراسم سالروز آزادسازی مهران و ۹۰۰ شهید این روز بزرگ در راستای بزرگداشت نام و یاد شهدا است، که در سراسر ایران اسلامی برگزار می‌شود.

مراسم سالروز آزادسازی مهرانبه گزارش ایکنا از ایلام سردار علی فدوی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در مراسم بزرگداشت سالروز آزادسازی مهران، شامگاه، 10 تیرماه در یادمان قلاویزان اظهار کرد: راز بزرگ جمهوری اسلامی ایران وجود شهدا و تمسک جستن مردم و مسئولان به آنها است و به برکت خون شهدا مفهوم ایثار و شهادت ایران اسلامی سرپا مانده است، مفهومی که دنیای استکبار از آن بی‌بهره است.

وی با بیان اینکه در دنیای استکبار چیزی به‌عنوان مفهوم شهادت وجود ندارد، اظهار کرد: ایران اسلامی علی‌رغم تمامی هجمه‌های دشمنان، به برکت خون شهیدان مقاومت کرده و سرپا مانده است و این، همان رازی است که جمهوری اسلامی را ماندگار کرده است.

فدوی افزود: دشمنان ایران اسلامی سعی داشتند مابین نسل جدید ما و شهیدان و فرهنگ ایثار و شهادت فاصله بیاندازند و انقطاع ایجاد کنند، اما نه تنها انقطاع نسلی اتفاق نیفتاد، بلکه انتقال نسلی اتفاق افتاد و این جوانانی که شاهد دفاع مقدس نبوده‌اند، دنباله‌رو شهدا شده‌ و بسیاری از آنان امروز شهید سلیمانی را الگوی خود قرار داده‌اند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آخرین هجمه دشمنان علیه ایران اسلامی را اشاعه فرهنگ لاابالی‌گری در بین جوانان با تأکید بر بانوان دانست و افزود: دشمنان در دوران کرونا نیز با استفاده از فرصتی که با تعطیلی مدارس برای آنها فراهم کرده ‌بود، از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به سم‌پاشی ذهن نسل جوان اقدام کردند ولی با کمک و عمل به تکالیف الهی در این جنگ نیز به پیروزی رسیدیم.

وی ادامه داد: هر چند آمریکا از نظر نظامی ابرقدرت دنیا است ولی آنها که در سوریه به‌دنبال سرنگونی بودند، در برابر ایران که به‌دنبال حفظ بشار اسد بود شکست خوردند و این نبود مگر خواست و اراده الهی که آنها مرعوب قدرت ایران اسلامی شده و با وجود جنگ‌افزارهای پیشرفته‌شان و حمایت‌های بسیاری از دیگر کشورها، در مقابل عظمت، اراده و اقتدار ایران اسلامی سر تعظیم فرود بیاورند و این پیروزی‌ها از جانب پروردگار نصیب ایران اسلامی شد.

سردار جمال شاکرمی، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) ایلام نیز با قدردانی از حضور پرشور مردم استان در مراسم سالروز آزادسازی مهران گفت: آزادسازی مهران، واقعه‌ای است که متعلق به تمامی ایران اسلامی است.

وی مراسم باشکوه آزادسازی مهران را حاصل حضور پرشور و خودجوش مرم خواند و اظهار کرد: همین حضور پرشور مردم است که نقشه دسمن مبنی بر فاصله انداختن بین مردم و شهدا را خنثی کرده است.

انتهای پیام
captcha