توضیحات یامین‌پور در مورد آمار میزان طلاق
کد خبر: 4151555
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳

توضیحات یامین‌پور در مورد آمار میزان طلاق

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با نقد و بررسی آمارهای مربوط به طلاق در کشور، مطرح کرد که میزان شیوع طلاق در ۱۰ سال گذشته در ایران تقریباً ثابت بوده است.

توضیح آماری معاون امور جوانان برای اثبات ثابت ماندن میزان طلاقبه گزارش ایکنا، وحید یامین‌پور، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با انتشار رشته توئیتی در صفحه شخصی خود در خصوص آمار طلاق و طلاق افراد متأهل نوشت: میزان شیوع طلاق در ۱۰ سال گذشته در ایران تقریباً ثابت بوده است.  

در این توئیت‌ها وی در مورد میزان طلاق طی 10 سال اخیر اعلام کرده است: «1. براساس شاخص عمومی طلاق و طلاق متاهلان، باوجود افزایش تعداد طلاق‌ها، میزان شیوع طلاق در ۱۰ سال گذشته در ایران تقریباً ثابت بوده است. نرخ طلاق متأهلان به ازای هر هزار زن از سال 92 تا 1400، براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس بین 8 تا 9 متغییر بوده است.

توضیح ...

توضیح آماری معاون امور جوانان برای اثبات ثابت ماندن میزان طلاق

2. اینکه متوسط سن طلاق در ایران ۹ سال است. سنجیدن آمار طلاق به ازدواج در یک سال مقایسه‌ای غلط است چون غالب طلاق‌ها ربطی به ازدواج‌های همان سال ندارند. تعداد واقعه طلاق افزایشی بوده چون تعداد ازدواج‌ها براساس هرم جمعیتی در ۱۰ سال پیش حدود ۵۰ درصد بیشتر از امروز بوده است ...

توضیح آماری معاون امور جوانان برای اثبات ثابت ماندن میزان طلاق

3. بنابراین هر چند تعداد طلاق‌های بیشتری ثبت شده ولی این عدد در نسبت با زنان متأهل تقریباً ثابت است. طبق این نمودار هم میزان ازدواج و طلاق جوانان ۱۸ تا ۳۴ سال هم در سال‌های اخیر چندان تغییری نداشته. تقریباً ۸۴ درصد ازدواج‌ها و ۱۶ درصد طلاق‌ها مربوط به جوانان بوده که طی ۵ سال تغییری نداشته است.

توضیح آماری معاون امور جوانان برای اثبات ثابت ماندن میزان طلاق

انتهای پیام
captcha