پیام تبریک رهبران کشورها به مناسبت عید قربان
کد خبر: 4151155
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶

پیام تبریک رهبران کشورها به مناسبت عید قربان

رهبران کشورهای مختلف عید قربان را به کشورها و ملت‌های مسلمان تبریک گفتند.

پیام تبریک رهبران کشورها به مناسبت عید قربان

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در پیامی عید قربان را به مسلمانان آمریکا و سایر کشورهای جهان تبریک گفت.

در پیام رئیس جمهور آمریکا آمده است: من و همسرم جیل بهترین آرزوها را برای همه کسانی که عید قربان را جشن می‌گیرند، داریم. عید قربان، یادآور داستان تسلیم مطلق [حضرت] ابراهیم و خانواده‌اش در برابر خداوند و همچنین اهمیت نوع دوستی، انفاق و خدمت به فقرا است.

نخست وزیر کانادا: می‌توانیم از ارزش‌های جامعه مسلمانان کانادا الهام بگیریم

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در پیامی ضمن تبریک به مسلمانان گفت: مسلمانان سراسر کانادا و سراسر جهان عید قربان را که یکی از مقدس‌ترین مناسبت‌های اسلام است، جشن می‌گیرند.

پیام تبریک رهبران کشورها به مناسبت عید قربان

از آنجایی که خانواده‌ها و دوستان در سراسر کشور گرد هم می‌آیند تا دعا کنند، وعده‌های غذایی را در اختیار دیگران بگذارند و با نیازمندان تقسیم کنند، همه ما می‌توانیم از ارزش‌های فداکاری و شفقت و کار خیر که نمونه‌ای از فعالیت جوامع مسلمان در کانادا است، الهام بگیریم.

نخست وزیر کانادا با اشاره به ادامه کار دولت فدرال علیه اسلام‌هراسی و نفرت‌پراکنی، بر لزوم انجام این کار در کانادا و سراسر جهان و حمایت از تلاش‌های جاری تأکید کرد.

پوتین: مسلمانان نقش مهمی در کشور ما ایفا می‌کنند

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز در پیامی ضمن تبریک عید قربان به مسلمانان گفت: این عید که پایان زیارت بیت‌الله الحرام است، معنای عمیق اخلاقی و معنوی دارد. از قدیم‌الایام، نیکوکاری، مراقبت از همسایه و تأکید بر ارزش‌های خیر، رحمت و عدالت در جامعه وجود داشته و مورد اهمیت بوده است.

پیام تبریک رهبران کشورها به مناسبت عید قربان

جامعه مسلمانان در روسیه نقش مهم و تأثیرگذاری در کشور ما ایفا می‌کنند. آن‌ها کمک قابل توجهی به ترویج صلح بین نژادها و مذاهب، حفظ ارزش‌های خانوادگی و پرورش نسل جوان می‌کنند.

امروز در چارچوب عملیات نظامی روسیه در اوکراین، رزمندگان مسلمان بر اساس سنت‌های تاریخی، معنویت و میهن‌پرستی همراه با همرزمان خود در دفاع از روسیه شجاعت و از خودگذشتگی نشان می‌دهند.

نخست وزیر استرالیا: کمک‌های مسلمانان استرالیا نقش حیاتی در کشور ما داشته است

آنتونی آلبانیزی، نخست وزیر استرالیا عید سعید قربان را به مسلمانان استرالیا و جهان تبریک گفت.

پیام تبریک رهبران کشورها به مناسبت عید قربان

البانیزی در بیانیه‌ای که از سوی دفتر وی منتشر شد، گفت: خوشحالم که بهترین آرزوهای خود را برای همه کسانی که عید قربان را جشن می‌گیرند، ارسال می‌کنم. امید که جشن‌های شما با خانواده، اقوام و دوستان سرشار از شادی باشد.

وی افزود: همه استرالیایی‌ها چیزهای زیادی برای جشن گرفتن دارند، آن‌ها باید به این افتخار کنند. کمک‌های مسلمانان استرالیا نقش حیاتی در تقویت و غنی سازی جامعه متنوع ما داشته است. برای همه عید پر برکتی آرزو می‌کنم.

دبیرکل سازمان ملل: اختلافات را کنار بگذارید

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز عید سعید قربان را به مسلمانان تبریک گفت.

پیام تبریک رهبران کشورها به مناسبت عید قربان

گوترش در توییتی در حساب توییتر خود نوشت: با آرزوی بهترین‌ها برای همه برای جشن گرفتن عید قربان. در زمان تفرقه و درگیری، بگذارید از ارزش‌های شفقت و همبستگی که الهام‌بخش این جشن است الهام بگیریم. عید مبارک!

شیخ الازهر: حج نماد همبستگی است

شیخ احمد الطیب، رئیس شورای حکماء المسلمین و شیخ الازهر نیز در پیامی عید قربان را تبریک گفت.

پیام تبریک رهبران کشورها به مناسبت عید قربان

در پیام رئیس شورای حکماء المسلمین آمده است: شورای حکماء المسلمین عید سعید قربان را به ملت اسلامی تبریک می‌گوید. در این ایام مبارک که در آن احساس اتحاد و وابستگی متقابل در میان مردم در مناسک حج نمایان می‌شود. از مسلمانان جهان می‌خواهیم که دست از تفرقه و اختلاف بردارند و از اختلاف و درگیری فاصله بگیرند. ارزش‌های محبت و برادری را به نیکی تثبیت کنند و از فرصت موجود برای نزدیک شدن به خداوند استفاده کرده و به دیگران کمک کنند.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر نیز در پیامی به مردم مصر و جهان اسلام، عید قربان را به آن‌ها تبریک گفت.

انتهای پیام
captcha